יו"ר מועצת יש"ע מעמיד עצמו להצבעת אמון של חברי המועצה

בעקבות ביקורת פנימית על המדיניות אותה הוא מוביל, יוזם דני דיין הצבעת אמון בדרכו, שתובא לאישור מועצת המליאה. "שסע אידיאולוגי ואסטרטגי זה אינו יכול להיוותר ללא הכרעה", הוא טוען

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 16/06/12 21:25 כו בסיון התשעב

יו"ר מועצת יש"ע מעמיד עצמו להצבעת אמון של חברי המועצה
מועצת ישע, צילום: מועצת ישע

דני דיין, יו"ר מועצת יש"ע, שיגר הערב (מוצאי שבת) מכתב לחברים בכירים במועצה וליו"ר מועצת המליאה, עדי מינץ, בו הוא מבקש לכנס את המליאה לצורך הצבעת אמון בו. המהלך מגיע על רקע ביקורת הולכת ומתגברת שהושמעה בתקופה האחרונה, על רקע המאבק למען שכונת גבעת האולפנה בבית אל, ונוכח העובדה כי גורמים קיצוניים יותר בהתיישבות מעוניינים במדיניות תקיפה יותר מזו שמוביל דיין.

"כידוע לך, בחודשים האחרונים בלטו ביתר שאת חילוקי הדעות האידיאולוגיים והאסטרטגיים באשר לדרך הנכונה להוביל את עמדתי בסוגיה שבמחלוקת חדה, ברורה וידועה. עמדתם של חברים אחרים שונה בתכלית", כתב דיין למינץ, "כאמור, אני שומע שיש חברים הסבורים שדרכי אינה דעת הרוב. ברי כי לא אוכל להמשיך להנהיג את מועצת יש"ע, אפילו עד תום הקדנציה בשנת 2013, אם אכן הרוב רוצה בדרך האחרת - המנוגדת לאמונתי".

דיין הוסיף כי "חילוקי דעות אלו באו לידי ביטוי גם בהתיישבות כולה וגם בתוך מוסדות מועצת יש"ע עצמה. הם אף יצרו מתחים בתוך הנהלת מועצת יש"ע ונשמעה הטענה לפיה אני, כביכול, כופה דרך שאינה מקובלת על הרוב".

יו"ר מועצת יש"ע מפרט במכתבו כי חילוקי הדעות הם בין גישה המעדיפה פתרון מוסכם למשברים לבין גישה המחפשת אחר הכרעה בדרך של עימות, אך גולשים גם אל היחס לשימוש בכלים כוחניים כאלה ואחרים ובראש וראשונה להערכת מצבה של ההתיישבות. "אני סבור, למשל, שעל אף המשברים החמורים, אנו בתקופה של פריצה גדולה קדימה עם ממשלה אוהדת יחסית, בעוד אחרים סבורים שאנו על סף קריסה ובמעין תקופת שמד. מכאן נגזרות אסטרטגיות פעולה שונות לחלוטין", מתאר דיין.

"שסע אידיאולוגי ואסטרטגי זה אינו יכול להיוותר ללא הכרעה", קובע דיין, "חילוקי הדעות הפנימיים בתוך מועצת יש"ע עצמה בסוגיה נכבדה זו פוגעים קשה ביכולתה למלא את תפקידה המנהיגותי. עמדתי בסוגיה שבמחלוקת חדה, ברורה וידועה. עמדתם של חברים אחרים שונה בתכלית. כאמור, אני שומע שיש חברים הסבורים שדרכי אינה דעת הרוב . ברי כי לא אוכל להמשיך להנהיג את מועצת יש"ע, אפילו עד תום הקדנציה בשנת 2013, אם אכן הרוב רוצה בדרך האחרת - המנוגדת לאמונתי המוצקה".

מתוך הדברים קורא דיין לכינוס מליאת מועצת יש"ע להצבעה של אמון או אי-אמון בדרכו. "אם יובע אי-אמון בדרכי - חובה לבחור לאלתר מחליף שיוביל את ההתיישבות בדרך אחרת. אם אזכה באמון - אדע שאני פועל בסמכות וברשות", ציין דיין, שהוסיף כי הוא "מאמין באמונה שלמה בחוסנה, עוצמתה ועתידה של ההתיישבות היהודית בשומרון ויהודה. אני גם יודע היטב שחילוקי הדעות הקיימים הם לשם שמיים. על כן, אני סמוך ובטוח שבירורם והכרעתם לא יפגעו באחדות המחנה".