יו"ר מועצת יש"ע מזהיר: החקלאות ביו"ש בסכנה

דיין פנה לראש הממשלה בבקשה להתערב בפסיקת בג"ץ, שקבע השבוע כי מתיישבים לא יוכלו לטעון לבעלות על קרקעות חקלאיות בטענה כי עובדו על ידם למעלה מעשור. "זו סכנת כליה של ממש", כתב

חדשות כיפה אורי פולק 21/03/12 17:37 כז באדר התשעב

יו"ר מועצת יש"ע מזהיר: החקלאות ביו"ש בסכנה
Maurice Koop-cc-by-nd, צילום: Maurice Koop-cc-by-nd

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, שיגר היום (ד') מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרים בכירים בממשלה, בו הוא מתריע מפני "סכנת כליה של ממש לעתיד מפעל חידוש החקלאות היהודית בלב ארץ ישראל".

מכתבו של דיין מגיע על רקע החלטת בג"ץ מאתמול, השוללת את זכות החזקה מאזרחים ישראלים בשטחים יהודה ושומרון. על פי ההחלטה, מתיישבים לא יוכלו לטעון לבעלות על קרקעות חקלאיות ביהודה ושומרון בטענה שעיבדו אותם למעלה מעשר שנים. השופטת דורית בייניש קבעה כי לא די להיכנס לקרקע ולשהות בה למעלה מעשר שנים, אלא צריך להביא אסמכתא נוספת לבעלות על הקרקע.

ההחלטה מסכנת אלפי דונמים חקלאיים המעובדים בשנים האחרונות על ידי מתיישבים ביהודה ושומרון, כשפסיקת בג"ץ כעת מעמידה את המשך עיבודם בסכנה.

במכתב ששלח היום, מציין דיין כי משמעותה המעשית של החלטת בית המשפט היא "שחקלאי יהודי המעבד את אדמתו אף עשרות שנים באין מפריע, יידרש בן רגע להסתלק ממנה כאחרון הגנבים". לדבריו, "ההחלטה חמורה במיוחד כיוון שהיא מבטלת הלכה למעשה את המצב החוקי הקיים באזור למעלה מ-100 שנה ושאושרר לא פעם ע"י פסיקת הערכאות הישראליות".

דיין קורא לראש הממשלה ולשרים למחוק לאלתר מספר החוקים הישראלי ביהודה ושומרון את מה שהביא לדבריו, בין היתר, להחלטת בג"ץ - צו אלוף המכונה "צו שימוש מפריע", המפלה לדבריו את התושבים היהודים, "בעוד השתלטות פלסטינית יום-יומית על אדמות מדינה ברחבי האזור זוכה לעצימת עין חמורה מצד הרשויות".

"במצב שנוצר, שומה על ממשלתך לפעול להחזרת המצב המשפטי ששרר לתוקפו, הן על ידי מתן הנחיות מתאימות לפרקליטות המדינה והן על ידי ביצוע השינויים הנדרשים בתחיקת הביטחון. אם לא כן, עתיד מפעל חידוש החקלאות היהודית בלב ארצנו לעמוד בפני סכנת כליה של ממש", מסכם דיין.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן