יו"ר מועצת יש"ע: לקדם בדחיפות החוק להסדרת המאחזים

במכתב ששלח לחברי ועדת השרים לענייני חקיקה, דורש דני דיין להמשיך ולקדם את הצעת החוק להסדרת חוקיות המאחזים ביהודה ושומרון, חרף החלטת נתניהו לדחות את הדיון בעניינו בשלושה חודשים

חדשות כיפה אורי פולק 09/01/12 13:28 יד בטבת התשעב

יו"ר מועצת יש"ע: לקדם בדחיפות החוק להסדרת המאחזים
Matanya, צילום: Matanya

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, שלח היום (ב') מכתב לחברי ועדת השרים לענייני חקיקה, בו הוא דורש מהם להמשיך ולקדם את "חוק ההסדרה" למאחזים ביהודה ושומרון - ולא לדחות בשנית את העיסוק בעניינו.

החוק שהגיש ח"כ זבולון אורלב, הדרוש את הסדר המאחזים בדרך של מתן פיצוי לפלסטינים שיוכיחו בעלות על הקרקע, נדחה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו לאישור רק בעוד שלושה חודשים, לאחר שרוב חברי ועדת השרים קיבלו את עמדתו. החוק יעלה מחדש בדיוני הועדה ביום ראשון הקרוב, ובמועצת יש"ע יוצאים למאמץ נוסף לקידום החוק.

דיין כתב היום לשרים כי "ביום ראשון הקרוב יועלה על שולחנכם ערעורם של השרים אדלשטיין והרשקוביץ בעניין חוק ההסדרה שיזם ח"כ זבולון אורלב. לדעתנו, זהו הפתרון הטוב ביותר והנכון ביותר לסוגיית היישובים הצעירים הנמצאים על אדמות פרטיות בכלל והיישוב מגרון בפרט".

"אי קידום החוק עלול לגרור אותנו למשבר חמור מאוד בין הממשלה הלאומית לבין ההתיישבות ביהודה ושומרון וחלילה אף לקרע ולאסון שסופו מי ישורנו. לאור זאת, אנו מבקשים ודורשים בכל תוקף לאשר את הצעת החוק ולהביאה בהקדם להצבעה במליאת הכנסת", הוסיף דיין במכתבו.

המכתב נשלח לאחר ישיבה שקיימה היום מועצת יש"ע, בה הוחלט לפעול ביתר שאת לקידום החוק, במטרה להסדיר את חוקיות המאחזים שעניינם תלוי ועומד בבג"ץ ובראשם המאחז מגרון שבג"ץ הורה להרוס על עשרות הבתים שבו, עד סוף חודש מרץ הקרוב.