יו"ר מועצת יש"ע ישתתף לראשונה בפורום סבן

זו הפעם הראשונה בה מנהיג ההתיישבות ביו"ש מוזמן לפורום היוקרתי, למפגש פסגה בו משתתפים אישי ציבור ישראלים ואמריקאים. דיין: "כבר אי אפשר להמשיך להתעלם מן ההתיישבות והמתיישבים"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 29/11/12 09:00 טו בכסלו התשעג

יו"ר מועצת יש"ע ישתתף לראשונה בפורום סבן
מועצת ישע, צילום: מועצת ישע

דני דיין, יו"ר מועצת יש"ע, ישתתף לראשונה ב"פורום סבן, היוקרתי שייערך בוושינגטון בסוף השבוע הקרוב. מדובר בהזמנה חסרת תקדים של מנהיג ההתיישבות ליטול חלק במפגש, בו נפגשים מדי שנה אנשי ציבור, אנשי אקדמיה ופרשנים בכירים ישראלים ואמריקאים - כשלושים בלבד מכל צד - כדי לדון בנושא יחסי ישראל-ארה"ב והמצב במזרח התיכון.

בין המשתתפים השנה מן הצד האמריקאי הנשיא לשעבר ביל קלינטון, רעייתו שרת החוץ הילארי קלינטון, שרת החוץ לשעבר קונדוליזה רייס, סנטורים, חברי בית הנבחרים ועוד. מן הצד הישראלי שרים, ח"כים בכירים, ומי שעמדו בעבר בראש הממשלה, צה"ל והמוסד.

פורום סבן מאורגן ע"י מכון ברוקינגס שבין ראשיו נמנה שגריר ארה"ב בישראל לשעבר, ד"ר מרטין אינדיק. אינדיק נפגש לפני מספר שבועות לשיחה עם דיין שפרס בפניו את ראייתו האסטרטגית על הסכסוך במזרח התיכון והדגיש שההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון היא עובדה בלתי הפיכה. בתום השיחה הזמין אינדיק את דיין לכינוס החשוב בוושינגטון.

דיין ציין כי "לפני כשלוש שנים התייעצתי עם דיפלומט ישראלי בכיר שאינו חשוד בשמאלנות האם כדאי לפתח פעילות מדינית והסברתית שלנו בארה"ב. תשובתו הייתה כי אם אנו מתכוונים לבוא כדי לדבר נגד פתרון שתי המדינות, מוטב שנחסוך את עלות כרטיסי הטיסה כי לא נצליח לעבור את סף הדלת של שום סנטור. היום המצב השתנה. אפילו הניו יורק טיימס פרסם מאמר שלי על כך. הם כבר מתחילים להבין שמדינה פלסטינית לא תקום ושלא יכולים להמשיך להתעלם מן ההתיישבות והמתיישבים".