יו"ר מועצת בית אל: קבענו נוסחה – עשרה בתים על כל בית שיפונה ביו"ש

משה רוזנבוים מביע תמיכה בהסכם הפשרה שסוכם בין המדינה לבין תושבי שכונת גבעת האולפנה: "זו לא התחייבות סרק, נבנה עשרה בתים על כל בית שייהרס. גם השמאלנים יבינו את זה בסוף"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 20/06/12 17:19 ל בסיון התשעב

יו"ר מועצת בית אל: קבענו נוסחה – עשרה בתים על כל בית שיפונה ביו"ש
כצל'ה, צילום: כצל'ה

משה רוזנבוים, יו"ר מועצת בית אל, שבע רצון מהסכם הפשרה שנחתם בין המדינה לבין תושבי שכונת גבעת האולפנה בבית אל, בהובלת הרב זלמן ברוך מלמד, רב היישוב. רוזנבוים אמר היום כי "אנחנו עדיין חושבים שפינוי המשפחות והרס הבתים זה עוול משפטי נורא. להחלטה הזו לא הייתה שום הצדקה מלכתחילה".

"לאחר שכבר נגזרה הגזירה, ולאחר משא ומתן ארוך הגענו להישגים משמעותיים ביותר שיגרמו לכך שארגוני השמאל יחשבו פעמיים לפני שהם רצים לבג"ץ כדי לנסות ולהרוס עוד ישובים ועוד שכונות", אמר רוזנבוים, שציין כי "על כל בית שייהרס נבנה עשרה בתים. לא מדובר בהתחייבות סרק. גם ראש הממשלה התחייב לכך שבכל סיטואציה הבתים החדשים ייבנו. ארגוני השמאל יצטרכו לקחת בחשבון שבכל מקרה שהם יביאו להרס של בית אנחנו נבנה במקומו באישור הממשלה עשרה בתים. כבר בחודשים הקרובים אנחנו מצפים לראות עבודה בשטח".

רוזנבוים הוסיף כי "אנחנו לא שמחים ביום הזה. למרות הכאב הגדול, אנחנו משוכנעים שהישוב בית אל ייצא מחוזק מהפרשיה האומללה הזו. אנחנו נעלה ונפרח ונוסיף עוד בתים, שכונות ומשפחות בנחלת אבותינו בארץ קודשינו. בעזרת ה' תוך שנים ספורות נמנה כמיליון נפש ביהודה ושומרון, למרות כל המכשולים".

גם ח"כ זבולון אורלב, ממובילי "חוק ההסדרה", בירך מוקדם יותר היום על ההסכם וציין כי לאחר דחיית החוק "לא נותרה ברירה אלא לכבד את דרך ההסכמה גם אם הפינוי הוא עוול מוסרי חמור". לדבריו, אורלב הוסיף כי "הצעת חוק ההסדרה חייבה את ראש הממשלה להתחייב על הרחבת ההתיישבות ביהודה ובשומרון בכלל ובבית אל בפרט".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן