יו"ר הקואליציה על ח"כ גליק: "משיחי. לא רוצה לראות אותו"

יו"ר הקואליציה דוד ביטן לא משקיע הסתרת הכעס שלו על ח"כ יהודה גליק שהעז שוב לצאת נגד הקואליציה וראש הממשלה: "לא מעניין אותו הליכוד". גליק בתגובה: "מקפיד על שיח מכבד מתוך הקשבה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/17 10:46 ו בניסן התשעז

יו"ר הקואליציה על ח"כ גליק: "משיחי. לא רוצה לראות אותו"
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סערת התאגיד מוציאה הרבה רגשות וכעסים ביממות האחרונות.

אמש כתב ח"כ יהודה גליק בחשבון הטוויטר שלו את הציוץ הבא: "בכנות, נותר טעם רע מאוד מכל פרשת רשות השידור-תאגיד. מצפה שראשי המפלגה יספקו הסברים מה קרה/קורה אם הם מצפים שאצביע בעד חוקים בעניין".

יו"ר הקואליציה דוד ביטן לא אהב את ההתבטאות שחורגת מהכללים המקובלים בליכוד לפיהם נותנים גיבוי לראש הממשלה או ששותקים. הבוקר, בראיון לגלי צה"ל אמר ביטן: "איזה עונש אתה יכול להטיל על אדם שהוא משיחי, שמה שמעניין אותו זה לעלות להר הבית, ולא מעניין אותו הליכוד. לא מעניין אותו שום דבר", אמר ביטן והוסיף, "אתם עושים אותו גדול בלי שהוא בכלל גדול, בגלל שהוא נתן איזה ציוץ נגד הליכוד וראש הממשלה. מדובר באדם משיחי שאני לא רוצה בכלל להעניש אותו, לא רוצה לראות אותו".

בתגובה לדברים כתב גליק בחשבון הפייסבוק האישי שלו, "הדבר האחרון שמעניין אותי לעשות הוא לריב עם מישהו במפלגה. מי שעוקב אחרי העשייה שלי בכנסת יכול להתרשם שאני מתעסק במגוון של נושאים ובכולם מקפיד על שיח מכבד מתוך הקשבה".

לדבריו, "נבחרנו כמשרתי ציבור וככאלו מצופה מאיתנו לתת תשובות והסברים. ולכן בקשת תשובות והבהרות אינה תמהונית אלא הדבר הכי ענייני והכי מתבקש שיש. איני מתבייש בפעילות שלי למען שמירה על זכויות היהודים בהר הבית ובהתיישבות ביהודה ושומרון. נראה לי שראוי לצפות לשיח מכבד גם בתוך המפלגה".

נזכיר כי המתח בין השניים לא התחיל על רקע התאגיד בלבד. לפני כשבועיים לאחר ערב גיבוש לקואליציה כתב ח"כ גליק בין השאר בדף הפייסבוק שלו: "

"עם כל הצער והכאב לא ערב גיבוש קואליציה היה לנו אתמול במלון בחדרה. בעצם היה שם הכל חוץ מגיבוש. אכן היה לנו ערב עם ארוחה טעימה ומשביעה. מנות אחרונות מפתות (ממש לא דלי קלוריות) דגים וסלטים מצויינים. מלבד כל זאת היה ערב שכל כולו מיפגן הערצה לאיש אחד. איש אחד בלבד. כמה מפתיע שהיה זה האיש שאירגן לעצמו את הערב".

ח"כ גליק לא נקב בשמו, אך התכוון ליו"ר הקוליציה ח"כ דוד ביטן, "בזה אחר זה עלו הדוברים השונים ובפיהם מסר אחד בלבד עטוף בנייר צלופן: 'זכינו והתברכנו משמים שיש לנו איש בעל כוחות אלוהיים ממש. אדם שהוא כל כולו נופת צופים ממש מושלם. אדם חרוץ ונעים הליכות אדם שביד אחת שלו צלח את כל מושב החורף של הכנסת".

גליק הצביע על מה שהוא מכנה צביעות, "מילא אם זה באמת מה שכולם היו חושבים. אוי רבונו של עולם כמה צביעות. בתוך עמי אני חי. מדובר בראש הקואליציה שלכל אורך המושב הצליח להסתכסך עם כל כך הרבה חברי הקואליציה שלו. מדובר באדם שבכל מוצאי שבת כולנו מתלבשים בשכפץ מי יודע על איזה אמירה נצטרך להתפתל כי הוא נאמר על ידי יו"ר הקואליציה שלנו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן