יו"ר המועצה הדתית בפ"ת בעד פירוק המועצות הדתיות

תמיכה מפתיעה להצעת החוק של ח"כ מאיר שטרית, לפירוק המועצות הדתיות בישראל. הרב שמעון ביטון, ראש המועצה הדתית בפתח תקווה, מגלה: "חצי מהעובדים שלהן – מיותרים"

חדשות כיפה אורי פולק 16/01/12 13:18 כא בטבת התשעב

יו"ר המועצה הדתית בפ"ת בעד פירוק המועצות הדתיות
avishai teicher, צילום: avishai teicher

הצעת החוק שהגיש אתמול (א') ח"כ מאיר שטרית, לפיה יש לבטל לאלתר את המועצות הדתיות זאת בטענה כי הן גורמות לבזבוז כספים, זוכה היום לתמיכה מפתיעה מצד יו"ר המועצה הדתית בפתח תקווה.

הרב שמעון ביטון, יו"ר המועצה הדתית בעיר, אמר בראיון ל"רדיו ללא הפסקה" כי "חצי מעובדי המועצות הדתיות הם מיותרים". ביטון אמר כי הוא מסכים עם עמדתו של שטרית ועם הצעת החוק שהגיש וציין כי "שירותי הדת צריכים להיות כמחלקה בעירייה".

הוא גילה כי "עובדי המועצות הדתיות לא מקצועיים. במועצה הדתית בפתח תקווה ישנם 58 עובדי מועצה, שחצי מהם מיותרים. הכל מנופח".

על פי הצעת החוק של ח"כ שטרית, יש לבטל את חוק שירותי הדת היהודיים, מה שצפוי להביא לסגירתן של המועצות הדתיות בערי ישראל. "המועצות הדתיות הן גופים פוליטיים מיותרים לחלוטין והעיריות יכולות לתת שירותי דת טובים יותר", אמר שר הפנים לשעבר.

לדברי שטרית, "גם בקואליציה מבינים שמדובר במנגנון מושחת ובעקבות דברי ליברמן וגפני על פירוק המועצות הדתיות, נראה שאין סיבה שהם לא יתמכו בחוק. המועצות הדתיות אינן חשופות לביקורת ציבורית אפקטיבית, וגורמים שונים יכולים לפעול לקידום האינטרסים האישיים שלהם מבלי להיות נתונים להשפעת דעת קהל או גורמי פיקוח ובקרה. הגיע הזמן לשים סוף לחגיגות הג'ובים למקורבים ופוליטיזציה במועצות הדתיות".