יו"ר החמ"ד מגיב לחשיפת כיפה: גם החרד"לים הם חלק משמעותי מהחמ"ד

אברהם ליפשיץ מתייחס להחלטת החמ"ד על הקמת וועדה שתעסוק בגיבוש זהות ציונות-דתית, כמענה לתופעות החילון וההתחרדות. "כולם שייכים למשפחת החמ"ד, גם הציבור החרדי לאומי", הוא אומר

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 12/12/13 14:52 ט בטבת התשעד

יו"ר החמ"ד מגיב לחשיפת כיפה: גם החרד"לים הם חלק משמעותי מהחמ"ד
יחצ, צילום: יחצ

אברהם ליפשיץ, יו“ר המנהל לחינוך דתי, מגיב היום (ה‘) לחשיפת כיפה בדבר החלטת החמ“ד על הקמת וועדה מיוחדת שתגבש תכנים לזהות ציונית דתית, במטרה להעמיק זהות זו בקרב התלמידים הדתיים, כמענה לנקודות הקיצון במגזר - תופעת החילון מחד וההתחרדות מאידך.

ליפשיץ אמר היום כי "הוועדה שמיניתי לבחון ולהעמיק במורשת הציונות הדתית, למעשה באה להעמיק את הזהות הציונית דתית של בתי החינוך. התפיסה הבסיסית היא שכל מי שנמצא בחינוך הממלכתי דתי הוא חלק אינטגרלי מהחמ"ד. כל גווני האוכלוסיה - שייכים אלינו“.

בתגובה לכיפה טען ליפשיץ כי החמ“ד חרט על דגלו את המושג - ”בית חינוך כמשפחה“ - וכיוון שכך ”בתוך המשפחה יש צבעים רבים. אוכלוסיות מגוונות, ילדים שונים מבתים שונים וכולם תחת מטריה אחת שנקראת החינוך הממלכתי דתי. אנחנו מבקשים להבהיר שללא ספק הציבור המתקרא 'חרד"לי', הוא חלק משמעותי בתוך החמ"ד“.

לדברי ליפשיץ, אחד היעדים המרכזיים שהחמ"ד עסוק בהם הוא יעד- "לָכֹּל אדם יִשנֶה". הוא הדגיש: ”כולם שייכים למשפחת החמ"ד. כולם הם חלק ממשפחת הציונות הדתית וכולם מקבלים עליהם על מלכות שמיים זה מזה“.