יו"ר אמונה: יש לצרף נשים לוועדה למינוי היועץ המשפטי לממשלה

תנועת "אמונה" פנתה לשרת המשפטים, ליו"ר ועדת החוקה של הכנסת ח"כ ניסן סלומינסקי ולפורום ראשי הפקולטות למשפטים במוסדות להשכלה גבוהה - בדרישה לכלול נשים בהרכב הועדה לאיתור המועמדים לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 08/07/15 20:00 כא בתמוז התשעה

יו"ר אמונה: יש לצרף נשים לוועדה למינוי היועץ המשפטי לממשלה
דוברות, צילום: דוברות

במכתב לשרת המשפטים, איילת שקד ולגורמים הנוספים דורשת יו"ר 'אמונה' ליאורה מינקה, מועמדות נשית בוועדה למינוי היועמ"ש. "תפקידו של היועץ המשפטי לממשלה הוא, כידוע, רב עוצמה וחשיבות לכלל החברה. הצגת מועמד או מועמדים, אחר בחינה וסינון, ומבלי שיינתן משקל הולם לייצוגן של הנשים בוועדת האיתור, עלול לפגום באופן מובהק בתהליך כולו ולהתפרש כעיוות פסול ובלתי ראוי. כמו כן מיותר לציין את חשיבות הדבר כי בין המועמדים עצמם תיכללנה נשים הראויות לשאת בתפקיד זה", כתבה מינקה.

הפנייה באה על רקע הכוונה להקים וועדה לאיתור המועמד לתפקיד היועץ המשפטי הבא לממשלה. הוועדה מורכבת מנציגי גופים שונים, ולדברי "אמונה" כבר עתה עולה חשש ממשי כי שוב עלולה הנציגות הנשית להיות מקופחת בה.

בפנייה לשרת המשפטים כותבת מינקה: "הנני מודעת לחשיבות שהנך מייחסת להשמעת הקול הנשי, הייחודי, וכן לעובדה שייצוגן הראוי של נשים מעוגן בחוק, בפסיקת בג"צ, בעקרונות השוויון ובנורמות החברתיות הנהוגות בימינו. עם זאת, כמייצגת ציבור נשים הרואה את הנולד, אינני פטורה מלהעלות חשש כבד מפני התוצאה הסופית במקרה דנן. ניתוח ריאלי של המצב - כולל היכרות עם הגופים, שאמורים לשלוח את נציגיהם לוועדה - אינו מבשר טוב".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן