יוצאים מהקיפאון: 2,500 יחידות דיור אושרו ביו"ש

כ-900 מהיחידות יבנו באריאל וחלק קטן מהן מיועד לבית-אל, עמנואל ולמפוני מגרון. שר הביטחון ליברמן: "חוזרים לחיים נורמליים ביהודה ושומרון". ח"כ סמוטריץ': "ההתמקדות בגושים חמורה מאוד"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/01/17 15:51 כו בטבת התשעז

יוצאים מהקיפאון: 2,500 יחידות דיור אושרו ביו"ש
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ראש הממשלה ושר הביטחון סיכמו ביניהם על אישור לבניית 2,500 יחידות דיור ביהודה ושומרון, רובם בגושי ההתיישבות.

ההחלטה הגיעה מתוך רצון לתת מענה לריבוי הטבעי בהתיישבות ועל מנת לספק את צרכי הדיור באיו"ש. 20 יחידות מתוך אלה שאושרו עתידות להיבנות, ע"פ התחייבות בג"ץ, בבית-אל ו-86 יחידות נוספות יבנו בגבעת היקב עבור מפוני מגרון. כמו כן, באריאל אושרה בניה של 900 יחידות דיור, בגבעת זאב 550, באורנית 150, בעמנואל 166 ובמעלה אדומים 90.

ראש הממשלה אמר: "סיכמתי עם שר הביטחון על בנייה של 2,500 יחידות דיור ביהודה ושומרון. אנחנו בונים - ונמשיך לבנות". שר הביטחון אביגדור ליברמן הצהיר כי "אנו חוזרים לחיים נורמליים ביהודה ושומרון".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי הביע מורת רוח מההחלטה והסביר בציוץ בטוויטר כי "ההתמקדות בגושים חמורה מאוד ומלמדת על היצמדות של רה"מ לקו המסוכן שלו להקמת מדינת טרור בלב הארץ גם עכשיו כשתירוץ אובמה כבר לא קיים. לא נסכים".

(צילום: דוברות ח"כ מוטי יוגב)

בשדולת ארץ ישראל בכנסת הגיבו להחלטה ואמרו כי "אכן הגיעה העת לחדש את הליכי התכנון ביו"ש. עם זאת אנו מודאגים מאד הן מההיקפים הנמוכים ביחס לצרכים, והן מהעדר תכנון ופיתוח בישובים שמחוץ לתכנית הגושים של השמאל. בתום הקפאת אובאמה ההתיישבות ביו"ש זקוקה לפיתוח מואץ ומוגבר, ללא שום בידול בין ישובים סוג א' וסוג ב'. אסור לפעול במדיניות המפלה ישובים לרעה ועלולה ליצור רושם שגוי של מפת ויתורים פוטנציאלית".

בנוסף ליחידות שאושרו, מתכוון ליברמן להביא לאישור הקבינט גם הקמת אזור תעשייה לפלסטינים בסמוך לכפר תרקומיא, אזור תעשייה שיהיה מהגדולים ביותר ביהודה ושומרון.