יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים: "הצבא שם את הפוקוס על השירות של הבת הדתייה"

היוהל"ן, תא"ל רחל טבת-ויזל, הגיעה לשוחח עם צעירות ביישוב אפרת שביקשו לקבל מידע על השירות בצה"ל. ראש המועצה עודד רביבי: מחצית מבנות אפרת מתגייסות לצה"ל

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/05/14 14:59 טו באייר התשעד

יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים: "הצבא שם את הפוקוס על השירות של הבת הדתייה"
דובר צהל, צילום: דובר צהל

"עשיתי הרבה תפקידים לאורך השנים במערכת הצבאית, אבל אחת המשימות שלי בבחירת תפקידי הנוכחי הייתה לקדם את שירות הבת הדתייה ולאפשר לה לפעול על פי אמונתה", כך אמרה היוהל"ן - יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים תא"ל טבת- ויזל בשיחה שנערכה בפני כ-150 בנות לפני גיוס ביישוב אפרת.

לכנס, שהתקיים לבקשת קבוצת בנות מאפרת והוא נערך בשיתוף בין עמותת אלומה ולמטה הנוער באפרת, הגיעה גם מפקדת לשכת הגיוס בירושלים, סא"ל סיגי זלינגר שאמרה לבנות: "כ95% מהבנות המשרתות בצה"ל מקבלות שיבוץ שתואם לאחת מ-3 העדיפויות הראשונות שבחרו. כיום קיים מגוון רחב של תפקידים בצה"ל המותאמים גם לבנות דתיות." סא"ל זלינגר הוסיפה כי הבנות הדתיות פרושות במגוון תפקידים משמעותיים. "לא אחת רואים בטקסים נשים במדים וחצאית", אמרה.

ראש מועצת אפרת עודד רביבי חשף כי מחצית מבנות היישוב מתגייסות לצה"ל והחצי השני לשירות הלאומי. "אחת מכל ארבע בנות מאפרת מסיימת קורס קצינים", אומר רביבי בגאווה ומדגיש כי הוא גאה בכך שבני היישוב אפרת בוחרים לשרת שירות משמעותי בצה"ל.

רביבי התייחס גם לפולמוס גיוס הבנות הדתיות לצה"ל. "המציאות בשטח מראה שיותר ויותר בנות מבקשות לשרת בצבא ואנו כמנהיגי ציבור מחויבים לתת להם את המידע ואת הכלים בכדי לקבל החלטה כיצד לבצע את הבחירה ואת השירות. העובדה כי לערב כזה הגיעו למעלה מ-150 בנות והורים מעידה שיש צמא למידע ושמחתי לראות שהערב היה מועיל ומקצועי בכדי שהבנות תוכלנה לקבל את ההחלטות הנכונות".