יועצו של טראמפ: ההתנחלויות הן לא מכשול לשלום

מקורבו של טראמפ ומי שעשוי להתמנות לשליח ארה"ב במזרח התיכון מספר כי טראמפ מאמין שישראל חייבת להגן על עצמה, אינו מתנגד לבנייה בשטחי יהודה ושומרון ולא יכפה על ישראל והפלסטינים לנהל משא ומתן

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 10/11/16 09:39 ט בחשון התשעז

יועצו של טראמפ: ההתנחלויות הן לא מכשול לשלום
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ג'ייסון גרינבלט, מיועציו הבכירים של נשיא ארה"ב הבא דונלד טראמפ, ומי שעשוי להתמנות לשליח ארה"ב במזרח התיכון, אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי "לא נכפה על ישראל והפלסטינים לקיים משא ומתן".

גרינבלט, הדגיש כי טראמפ "ממש לא חושב שיש לגנות בנייה בהתנחלויות. הבנייה מעבר לקו הירוק אינה מכשול לשלום. טראמפ לא מגדיר את ההתנחלויות כמכשול לשלום, והוא יביא כראיה לכך את המצב ברצועת עזה שהיישובים היהודים בה פונו, ובכל זאת השלום לא הגיע". גרינבלט הדגיש כי ההתנתקות הוכיחה כי פינוי יישובים לא משפר את מצבו של הסכסוך הישראלי-פלשתיני.

גרינבלט הוסיף כי טראמפ "חושב שישראל נמצאת במצב קשה והיא חייבת להגן על עצמה" וכי "השלום חייב להגיע מתוך יזמת שני הצדדים, והוא לא מתכוון להתערב בעניין".

בנוגע להחלטות האחרונות של אונסק"ו, המנתקות כל קשר בין העם היהודי להר הבית וירושלים, אמר גרינבלט כי טראמפ מכיר בירושלים כבירת ישראל ובזכותו של העם היהודי עליה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן