יוסי שריד: נשבר לנו מהמאבקים של הציונות הדתית, שנות חושך מפרידות ביננו

יוסי שריד השתלח בציונות הדתית ובמפגינים מול בתי דריינוף. "זה לא קומץ או עשבים שוטים, זו הערוגה כולה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/07/15 11:31 יג באב התשעה

יוסי שריד: נשבר לנו מהמאבקים של הציונות הדתית, שנות חושך מפרידות ביננו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חבר הכנסת והשר לשעבר יוסי שריד השתלח בציונות הדתית בתכנית המילה האחרונה בגלי צה"ל, ותקף בחריפות את הציונות הדתית על רקע ההפגנות מול בתי דריינוף.

בתחילה תקף בחריפות את חבר הכנסת מוטי יוגב, שאמר בתגובה להחלטת בג"צ על הרס בתי דריינוף כי צריך לעלות עם בולדוזר על בית המשפט העליון. "אדם שמציע לעלות על בית המשפט העליון בבולדוזר הוא נבל ברשות התורה. מי נתן להם את הדרגות?", אמר.

לאחר מכן הפנה אצבע מאשימה כלפי הציונות הדתית. "נשבר לנו מהמאבקים של הציונות הדתית", תקף. "נמאס לנו מהפעילים הללו, שאש זרה פועמת בהם. זו אותה אש ששרפה את הבית השני ומאיימת לשרוף את הבית השלישי. זה לא קומץ, זה לא עשבים שוטים. זו הערוגה כולה".

"אלו מראות מעוררי בחילה", הוסיף ותקף את ההפגנות מול בתי דריינוף. "מה לנו ולאנשים הללו? לא אחים אנחנו, הערכים הם לא אותם הערכים, שנות אור, ואולי אפשר לומר שנות חושך מפרידות ביננו. בואו נפריד את הארץ ביננו. למה זה רעיון פסול? אין שום דבר שמקשר ביננו".

"אין חוק. הכל נעשה כדבריהם של המתנחלים. הם אדוני הארץ", תקף שריד. "הם לא השכפ"ץ שלי", הוסיף בתגובה לדברים של שותפו לשידור התכנית מנחם הורוביץ. "להפך. הם מסבכים את הביטחון. בלעדיהם הביטחון היה הרבה יותר פתוח".

העיתונאי מנחם הורוביץ הגיב לדברים ואמר "יש הבדל בין קומץ לבין ציבור שלם. אני לא אגן על התוקפים, ואנשי הציונות הדתית לא צריכים לגנות את העשבים השוטים כי כך הם קושרים אותם אליהם". עוד הוסיף וקרא למפגינים שלא לשלוח את הילדים להפגנות אלא להפגין בעצמם אם הם מעוניינים בכך. "תשאירו את הילדים בבית. רוצים להפגין? צאו להפגין. אל תשלחו את הילדים שלכם במקומכם".