יוסי דגן התייעץ הלכתית עם הרב לבנון: מה מותר, לנסוע בשבת או לדבר בטלפון עם רה"מ?

לפני שבוע וחצי במהלך השבת התקשר ראש המועצה אזורית שומרון לרב היישוב אלון מורה, הרב אליקים לבנון באמצעות קב"ט המועצה המתגורר ביישוב והתייעץ עימו האם עדיף לנסוע לרה"מ או לדבר בטלפון, כדי לנהל את המגעים על המתווה לעמונה. הרב לבנון לא אישר לדגן לנסוע אך אישר לו לנהל את המו"מ בטלפון

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/12/16 20:57 כו בכסלו התשעז

יוסי דגן התייעץ הלכתית עם הרב לבנון: מה מותר, לנסוע בשבת או לדבר בטלפון עם רה"מ?
לשכת רהמ, צילום: לשכת רהמ

עוד לפני כניסת השבת, לאחר דחיית המתווה הראשון שהוצע לתושבי עמונה נכנס יוסי דגן לתוך המשא ומתן יחד עם נוספים, לבקשת אנשי עמונה, מול לשכת רה"מ.

לאחר כניסת השבת, כדי להיטיב ולנהל את המשא ומתן ומתוך מה שהוגדר כ'התפתחות דרמטית' התקשר יוסי דגן לקב"ט המועצה שמתגורר באלון מורה וביקש ממנו להעביר את הטלפון לרב אליקים לבנון שמכהן גם כרב השומרון. כשהגיע הטלפון לרב, פירט דגן לרב את התפתחות המשא ומתן והתיעץ עימו האם מותר לנסוע בשבת לירושלים כדי להיפגש עם ראש הממשלה או להמשיך בשיחות טלפוניות.

הערב אישר הרב לבנון את הפרטים. בשיחה עם יוסי בן עטר בתוכניתו בגלי ישראל אמר הרב לבנון: "לעיתים יש מימדים של פיקוח נפש בפגישות מעין אלו, יש סיבות המצריכות שלא זה המקום לפרט. לא היה מימד כזה במקרה הזה המצריך נסיעה ולכן לא התרתי את הנסיעה אלא רק שיחה טלפונית. במהלך השבת התנהלו שיחות באמצעות הטלפון ובמוצאי שבת נסע דגן לירושלים והיה מעורב בפרטי הכנת המתווה השני עד לשעות המאוחרות של הלילה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן