יוסי ביילין לא מפסיק: "פואד היה בעיניי הפוליטיקאי המכוער"

יוסי ביילין לא נרגע. יממה לאחר שהשר לשעבר, פואד בן אליעזר, נפטר, ממשיך ביילין לטעון לא חייבים לשמור על תקינות פוליטית עם המת בכל מחיר. "את 30 השנים האחרונות, פואד לא הקדיש למדינה אלא לעצמו ולקידומו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/08/16 10:25 כו באב התשעו

יוסי ביילין לא מפסיק: "פואד היה בעיניי הפוליטיקאי המכוער"
צילום מסך, צילום: צילום מסך

יוסי ביילין ממשיך לשבור את מסורת 'אחרי מות קדושים', לפחות בכל מה שקשור לשר הביטחון לשעבר, פואד בן אליעזר, שהובא אתמול למנוחות. במאמר שפירסם ב'ישראל היום', מסביר ביילין בפירוט מה הביא אותו להספיד את בן אליעזר בהספד לא שגרתי.

ביילין כתב שנשאל "האם אינך יודע שאחרי מות קדושים?" לדבריו, בד"כ הוא לא נוהג כך אך הפעם הוא חש שהמקרה מעט שונה. "כאשר ראיתי את שיירת המספידים והמהללים, לאחר שרובם ככולם ידעו לומר על האיש דברים קשים מאוד במהלך חייו הפוליטיים, חשבתי שאסור להיות תקין פוליטית". כתב ביילין והוסיף שרצה להכות בברזל בעודו חם, "ידעתי שבעוד יומיים־שלושה לא ישובו ויעסקו בפואד, ושאם ברצוני לשתף את הציבור בעמדתי כלפי האיש הזה, זהו הרגע היחיד שבו יהיו עדיין אוזניים כרויות ועיניים פקוחות".

ביילין המשיך לעלות להתקפה וכתב כי "פואד היה, בעיניי, הפוליטיקאי המכוער. זה שגורם לאנשים רבים כל כך לסלוד מן הפוליטיקה". בהמשך ציין כי הוא "רוצה להאמין שהנער שעלה בגפו מעיראק, בנה את עצמו בעשר אצבעותיו וכיהן כקצין אמיץ ואהוב בצבא, היה איש שונה מאוד במחצית הראשונה של חייו הבוגרים. אבל במחציתם השנייה, כפוליטיקאי, הוא למד במהירות את הגינונים העסקניים הכוחניים והציניים".

[embed]

]

"לא. פואד לא הקדיש את 30 השנים האחרונות למדינה אלא לעצמו ולקידומו", מדגיש ביילין. "הוא איננו הפוליטיקאי המייצג את הפוליטיקאים כולם. רובם, בכל המפלגות, באים לפוליטיקה כדי להשפיע, לשנות ולעצב דרך, ורובם לא עושים זאת תוך שבירת כל הנורמות. חשוב לדעת זאת. גם היום. כן, אפשר להיות פוליטיקאי גם בלי להיות כוחני כל כך, בלי לוותר על עקרונות ובלי לעבור את הקו האדום שפואד עבר."

בעקבות דבריו של ביילין ובעקבות הספדים נוספים שנאמרו על בן אליעזר, כתב אתמול הרב יובל שרלו, איך צריך לנהוג כשניגשים להספיד אדם שנפטר, "בהספדים לא משקרים אבל מותר להתעלם מעט מן הרע."