יונתן ואהרון רזאל ניגנו מול מגרש ריק

המשטרה מנעה מהציבור להיכנס להקפות שניות בגן סאקר, ככל הנראה בשל מחיצה שהוצבה במקום

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 25/10/16 09:20 כג בתשרי התשעז

יונתן ואהרון רזאל ניגנו מול מגרש ריק
פלאש 90, צילום: פלאש 90

כתב הדתות של ערוץ 2, יאיר שרקי, פירסם אמש סרטון בו רואים את האחים יונתן ואהרון רזאל מנגנים על במה מול שטח ריק בגן סאקר בירושלים. אמש התקיים אירוע הקפות שניות בגן סאקר אך המשטרה לא איפשרה לציבור להיכנס למתחם, בשל מחיצה שהוצבה על רחבת הריקודים.

מאות אנשים שהגיעו להקפות נותרו בחוץ, רק בסביבות השעה 23:30 פתחה המשטרה את השערים וטענה כי האירוע לא החל בשל ליקויי בטיחות. על פי שרקי בכירים בעיריית ירושלים מתעקשים שההפרדה המגדרית באירוע היא הסיבה לעיכובים.

סגן ראש עיריית ירושלים, עופר ברקוביץ, אמר ל'כיפה' כי "אין סיבה למנוע מאנשים לרקוד בגלל מחיצה. הופתעתי לשמוע כי ישנה בעיה באירוע הקפות שניות עם האחים רזאל בירושלים. מבירור שערכתי עם מפקד המחוז עולה כי הייתה בעייה הנדסית, ושמחתי לשמוע שהיא טופלה. עלינו לאפשר חיים רב תרבותיים בעיר, ולהתייחס ברגישות לאירועים דתיים מכל סוג"

ד״ר חנן מנדל, יו״ר תנועת נאמני תורה ועבודה: "זוהי דוגמא נוספת לנסיונות בתקופה האחרונה של גורמים שונים להסית את הציבור כנגד מוסדות המדינה כמו צה"ל, המשטרה ובתי המשפט בתואנה מעוותת של כפייה אנטי דתית. כפי הנראה, נפל פגם הנדסי מסכן חיי אדם במחיצה, ולכן טוב עשתה המשטרה שעצרה את כניסת האנשים למתחם עד לפתרון הבעיה, שנעשה תוך שמירה על ההפרדה. אין ספק שגם הלכתית פיקוח נפש דוחה כל עניין אחר, ובמיוחד את צורת המחיצה המדויקת וגודלה. מי שמטיל דופי ברשויות המדינה פה גם כופר בהלכה. רשויות המדינה עלולות כמובן לטעות אך המקרה מבטא שוב את תחושת הנרדפות הקיימת במיוחד לאחרונה בקרב חלקים בציונות הדתית, והמלובה על ידי המתנגדים למדינה עצמה.

ממשטרת ישראל נמסר כי מהנדס בטיחות מטעם המארגנים אשר חתם על תוכנית הבטיחות לאירוע הגיע למקום ומנע את פתיחת האירוע בגין אי עמידה בתוכנית הבטיחות שנקבעה מראש. לאחר שהמארגנים תיקנו את ליקויי הבטיחות איפשר מהנדס הבטיחות את פתיחת האירוע.

[embed]https://www.facebook.com/yaircherki/videos/1054562431329296/[/embed]