יוני שטבון: "הציונות הדתית הופכת לאליטיסטית ויוצרת דה פקטו שני ציבורים"

יוני שטבון מאשים את התקשורת המגזרית בכך שהיא מתנגחת בו, טוען שיש מי שדואג להפוך את הציונות הדתית לשני מגזרים ואומר "כוחות בתוך המפלגה מובילים להתמרכזות הבית היהודי"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/03/14 11:47 יח באדר ב'

יוני שטבון: "הציונות הדתית הופכת לאליטיסטית ויוצרת דה פקטו שני ציבורים"
יחצ, צילום: יחצ

"יש מי שדואג להפוך אותנו לשני ציבורים. אני חושב שהחיבור לציבור הספרדי של ש"ס הרבה יותר טבעי. הציונות הדתית הופכת לאליטיסטית ויוצרת דה פקטו שני ציבורים, וזה מסוכן מאוד", כך אומר חבר הכנסת יוני שטבון בראיון לישי פרידמן בעיתון שביעי לציבור הדתי אך יחד עם זאת מסייג "להגיד שהיום המושג 'ציונות דתית' ברור לי? ממש לא. מבחינתי יש ציבור שנותן כבוד לתורה וכבוד למדינה. היום אני באמת שואל את עצמי מה זה 'ציונות דתית'.

חבר הכנסת שטבון טוען כי התקשורת המגזרית תוקפת את דרכו. לדבריו "ישנם כוחות בתוך התקשורת המגרית שלא אוהבים את הקו שאני מוביל ומשתמשים במקום העבודה שלהם על מנת לנגח בי".

"הציבור התורני צריך להחליט", מוסיף שטבון, "האם הוא נכנס לוואקום שיש גם בתוך התקשורת המגזרית. האם דמויות יותר ציניות כלפי הציבור התורני ינהלו את התקשורת המגזרית או לא".

שטבון הוסיף והאשים כי "גם בשטח במציאות מתרחשים תהליכים משמעותיים. יש היום שיח שמנגח את הציבור התורני. אני לא סובל את המילה 'חרד"לים", כי היא מילת גנאי שאומרת 'אתם זרים', 'אתם שייכים למגזר החרדי'. זה שיח בעייתי ויש לי בעיה איתו".

בדבריו התייחס חבר הכנסת גם לברית עם 'יש עתיד' וטוען כי היא קובעת את הטון. "במשך שנה שלמה, ציבור שלם וחברי כנסת, במובן מסוים כבויים. נאלצנו להיגרר למגרש המשחקים של 'יש עתיד בנושאי דת ומדינה שבהם הם קבעו את הטון. אתה יודע על כמה חוקים אני הצבעתי בעד, למרות שהם נוגדים את האג'נדה האישית שלי ואת הציבור שבחר בי", שאל שטבון.

"נאלצנו לכבוש עוצמו אדירות. נוצרה טבעת חנק בעקבות הברית עם לפיד והתפיסה בתוך הבית היהודי שמובילה ל'התמרכזות' הכוחות כדי לקרוץ לקולות נוספים".

הראיון המלא יפורסם ב'שביעי' עיתון לציבור הדתי