יונה יהב: מתחייב לרב ציוני דתי בחיפה

ראש עיריית חיפה יונה יהב אמר במהלך ביקור של סגן השר וורצמן במוסדות חינוך בעיר כי הוא מתחייב שהרב הראשי הבא של העיר יבוא משורות הציונות הדתית

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/11/14 10:59 יט בחשון התשעה

יונה יהב: מתחייב לרב ציוני דתי בחיפה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

רב העיר הבא של חיפה יבוא משורות הציונות הדתית, כך התחייב ראש העיר חיפה, העיר השלישית בגודלה בישראל, בעת ביקור של סגן שר החינוך אבי וורצמן במוסדות שונים בעיר. בשבוע שעבר נפטר הרב שלמה שלוש זצ"ל, רב העיר הספרדי של העיר חיפה, ויהב אמר כי ״אני מתחייב שהרב הראשי הבא יבוא משורות הציונות הדתית".

וורצמן סייר במוסדות לימוד בחיפה בליווי חבר מועצת העיר מטעם הבית היהודי שי בלומנטל ויו״ר הסניף אבי קפלן. סגן השר פתח את ביקורו בישיבת התיכונית ״יבנה״ ואמר לתלמידי י״א-י״ב כי המשימה בעת הזו היא להתחבר עד כמה שניתן לעם ישראל. ״אנחנו עומדים היום בימים בהם רוצים לקרוא תיגר על הקשר שלנו לארץ ישראל. המרצחים הם אלה שאשמים בהסלמה במצב הבטחוני. במקום בו הם רוצים לשים סימן שאלה על זכותנו על הארץ, אנחנו נשים סימן קריאה ונענה תשובה ניצחת: זו ארצנו, מאז ולתמיד. אתם העתיד של עם ישראל ואנחנו רואים בכם את המנהיגים, המפקדים ואנשי התורה של הדור הבא", אמר וורצמן.

בהמשך ביקר סגן השר וורצמן במכון ״הלכה״ , המפעיל גני חינוך מיוחד לציבור הדתי והחרדי בעיר. סגן השר וורצמן הבטיח למנהל המכון מר בומה ברחד, לקדם בניית גן חינוך מיוחד נוסף לטובת הציבור הדתי בחיפה עקב המחסור הקיים. בפגישתו עם חברי הגרעין התורני בראשות הרב שמואל ששון ודניאל רבקין, נוכח סגן השר וורצמן לראות את התפתחותה הרוחנית של שכונת הדר מאז בואם של אנשי הגרעין.

ראש עיריית חיפה, יונה יהב וצמרת העירייה הצטרפו אף הם לסיור. יהב שיבח את חברי הגרעין והדגיש כי הם מהווים נכס של ממש לעיר: ״המשימה של אנשי הכיפות הסרוגות היא לחזור למרכזי הערים ואני תקווה שהגרעין בשכונת הדר ימשיך להתפתח".

בסוף הסיור הוצגו בפני סגן השר וורצמן תכניות לחיזוק הזהות היהודית במערכת החינוך בחיפה. חבר מועצת העיר מטעם הבית היהודי , שי בלומנטל אמר כי: ״אני שמח שוב לארח את סגן השר וורצמן שעוזר לנו בכל מה שנצרך. עלינו לחשוב איך אנחנו מחזקים את התרבות היהודית במרחב הציבורי, לא רק במערכת החינוך אלא בכלל המערכות בעיר".