יום העליה יצויין ביום צליחת עם ישראל את עבר הירדן

הכנסת העבירה בקריאה טרומית את חוק יום העליה שיצויין בי' בניסן, בו ע"פ המסורת עלה לראשונה עם ישראל לארצו.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 10/02/16 19:43 א באדר א'

יום העליה יצויין ביום צליחת עם ישראל את עבר הירדן
אילוסטרציה בלבד. למצולמים אין קשר לידיעה. ChameleonsEye / Shutterstock.com, צילום: אילוסטרציה בלבד. למצולמים אין קשר לידיעה. ChameleonsEye / Shutterstock.com

ח"כ מיקי זוהר העביר הערב (ד') בקריאה טרומית את חוק יום העליה. מטרתו של חוק מוצע זה היא להביא להטמעת ערכה וחשיבותה העליונה של העלייה בעבר, בהווה ובעתיד, לחיזוקו הפנימי של עם ישראל, כבסיס לקיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, להתפתחותה ולעיצובה כחברה רב-תרבותית בעלת שפת-אם משותפת ועתיד משותף.

בהצעת חוק זו מוצע לקבוע יום ציון לאומי לתרומתה של העלייה והעולים למדינת ישראל, באמצעות פעולות מגוונות, הן בתחום החינוך והן בתחום התרבות. הצעת החוק באה לקדם את שילוב התרבויות בחברה הישראלית המגוונת, ברוח החינוך לקבלת השונה ותרומת העולים למדינת ישראל

[embed]

]

יום העלייה יצוין ביום עשרה בניסן, בו על פי המסורת, צלח יהושע בן נון את נהר הירדן יחד עם כל בני ישראל וניתן להחשיבו כעלייה הראשונה של כלל ישראל. על פי הצעת החוק יצויין יום העליה מידי שנה בי' בניסן, המקובל כתאריך בו נכנס עם ישראל לארץ בהנהגת יהושוע בן נון.

ח"כ זוהר נימק את ההצעה במליאת הכנסת: "לפני 3500 שנה בי בניסן עלה עם ישראל ארצה לראשונה. אל מול הטוענים מבית ומחוץ על ה"כיבוש" כביכול, בא החוק הזה ומזכיר כי היינו פה לפני כולם ואנחנו פה כדי להישאר"