יולי אדלשטיין צפוי להתמנות בשנית לתפקיד יו"ר הכנסת

ביום שלישי הקרוב תצביע הכנסת על מינויו של יו"ר הכנסת החדש. ההערכות הן כי יולי אדלשטיין ייבחר לתפקיד ברוב גדול

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/03/15 13:50 ט בניסן התשעה

יולי אדלשטיין צפוי להתמנות בשנית לתפקיד יו"ר הכנסת
פלאש 90, צילום: פלאש 90

יו"ר הכנסת היוצאת יולי אדלשטיין צפוי להתמנות מחדש ברוב גדול לתפקיד בכנסת ה-20 כבר ביום שלישי הקרוב, יום השבעתם של 120 חברי הכנסת החדשים והישנים לתפקיד.

חבר הכנסת עמיר פרץ, שאמור לכהן כיו"ר הכנסת בפועל החל מיום שלישי ועד כינונה של הממשלה ה-34, מכיוון שהוא חבר הכנסת הותיק ביותר, הודיע כי כבר ביום שלישי הקרוב תצביע הכנסת ה-20 על מינויו של יו"ר קבוע.

בליכוד פעלו בימים האחרונים להקדמת ההצבעה על התפקיד, בין היתר מכיוון שהם אינם מעוניינים שעמיר פרץ ינאם בטקס הדלקת המשואות בתחילת יום העצמאות, ופרץ עצמו הודיע כי הוא יקדים את ההצבעה למועמד לתפקיד. אומנם, כל סיעה יכולה להציע מועמד מטעמה, אך אדלשטיין צפוי לקבל את רוב הקולות ולהיבחר בשנית.

בסיעת הליכוד איתרו סעיף המאפשר לקיים הצבעה על זהות היו"ר כבר ביום השבעת הכנסת, כשהם מביאים תקדים מ-1959, אז מונה קדיש לוז ביום השבעת הכנסת הרביעית ולא לאחר הרכבתה של הממשלה. לדברי גורמים בליכוד, המטרה היא בין היתר לשמר את היציבות השלטונית מכיוון שלטעמם מינויו של אדלשטיין הוא כמעט וודאי.

ההערכה היא כי כל 67 חברי הקואליציה הצפויה - חברי סיעות הליכוד, הבית היהודי, כולנו, ש"ס, יהדות התורה, כולנו וישראל ביתנו, יצביעו בעד אדלשטיין לתפקיד, וכן חברים באופוזיציה יצביעו לו אף הם, מכיוון שהוא נתפס כדמות ממלכתית.

על פי ההערכות, אדלשטיין עצמו מעוניין לכהן בתפקיד קדנציה נוספת, כחלק ממיצוב עתידי לתפקיד נשיא המדינה בעוד כשש שנים.

הבוקר השתתף עמיר פרץ ביום עיון לחברי הכנסת החדשים והסביר כי תפקידם הוא לגשר ולאחות את הקרעים. "בניגוד לפאנלים השונים שהשתתפתם באיזה קרב מול ההוא שהתיישב מטעם המפלגה האחרת כאן תלמדו ששיתוף הפעולה בין הח"כים מהמפלגות השונות הוא המפתח להצלחתכם. הכנסת היא חרב פיפיות. שיתוף הפעולה בין כל חברי הכנסת מכל הסיעות הוא תנאי הכרחי להצלחה".