יולדות ברכב: הפקק המסוכן בדרך למעיני הישועה

התאומות שנולדו ברכב והסבתא שיילדה את נכדתה – פקק תנועה אימתני חוסם את הגישה. מנכ"ל ´מעיני הישועה´ מאשים: "חבל שהרשויות יתעוררו רק אחרי שיקרה אסון"

חדשות כיפה הילה מלמד, משלך 14/01/14 11:25 יג בשבט התשעד

יולדות ברכב: הפקק המסוכן בדרך למעיני הישועה
דוברות מעייני הישועה, צילום: דוברות מעייני הישועה

פקק התנועה התמים לכאורה המשתרך וסותם את כביש 4 גהה, הפך בשבועות האחרונים ל"מזרז לידות" מדאיג. לפני כשבוע עשתה את דרכה יולדת ממודיעין עילית לעבר בית החולים "מעיני הישועה" בבני ברק. אולם פקק התנועה בכביש הגישה לכניסה לעיר ומשם לבית החולים, עיכב את הגעתה. צוות מד"א הגיע למקום ונאלץ לילד את האישה בצידי הכביש, בסמוך לצומת קוקה קולה. הלידה עברה בשלום והשמחה הייתה כפולה - זוג תאומות צלחו את התנאים הלא סטנדרטיים והגיעו לעולם.

מעללי פקק התנועה לא נגמרים בכך - ביום א' השבוע נסעו בני הזוג יעקב וענת פחימה מגני תקווה ללדת את בתם ב"מעיני הישועה", אך לא הגיעו ליעדם. בצידי הכביש הראשי, נאלצה הסבתא, אימא של ענת, לילד את נכדתה הטרייה. הסבתא תודרכה בידי מוקדנית מד"א והלידה עברה בשלום למרות התנאים והמחסור בהשגחה רפואית.

ממתינים לאסון

בעקבות המקרה החוזר בתוך מספר ימים של לידה בתוך פקק תנועה, אומר גרשון לידר, מנכ"ל המרכז הרפואי "מעיני הישועה", כי "מדי יום יש לנו כמה מקרים כאלו. ישנם גם חולי לב האמורים להגיע לבית החולים לצורך צנתור דחוף וגם שם כל דקה קריטית. כביש הגישה לבני ברק (השומר-כהנמן) הינו כביש צר ובעייתי אשר פקוק ברוב שעות היום. בכל יום יש לנו כמה מקרי חירום וכבר נגרמו נזקים לחולים בגלל העדר הגישה".

לדבריו, אין זו גזירת גורל וניתן למצוא פתרון למצב המסכן את חייהם של המטופלים - פתיחת דרך חירום מיוחדת לבית החולים, אשר אושרה כבר לפני מספר שנים על ידי שלל הגורמים הרלוונטיים. "קיים פתרון אך הוא לא מבוצע", הוא אומר. "למרות פניות חוזרות ונשנות בשנים האחרונות מבית החולים לשר התחבורה ישראל כץ והנהלת משרדו, לאשר כניסת חירום מיוחדת לבית החולים, הדבר תקוע בהליכי בירוקרטיה".

"האם צריך להמתין לאסון כדי שהגורמים יזדרזו לאשר את השער המדובר?", תמה מנכ"ל בית החולים ומוסיף: "יש גורמים בישראל שמורגלים לפעול רק לאחר שמתרחש אסון. חבל שמשרד התחבורה יתעורר רק כשיהיה מאוחר מדי. אנו רוצים למנוע את האסון הבא. במקרה האחרון היה לנו נס, אך אין לנו אפשרות לסמוך רק על ניסים".

לכתבות נוספות באתר משלך: http://www.mishelach.co.il/