יוכפל תקציבם של הגרעינים התורניים

כך הודיע שר החינוך, גדעון סער, בתום פגישה מיוחדת שקיים עם ראשי הגרעינים התורניים ברחבי הארץ. השר סער: הגרעינים מפילים את החומות בין הציבורים השונים בישראל

חדשות כיפה אורי פולק 11/07/11 16:42 ט בתמוז התשעא

יוכפל תקציבם של הגרעינים התורניים
יחצ, צילום: יחצ

שר החינוך, גדעון סער, הודיע היום (ב') כי יכפיל את תקציבם של הגרעינים התורניים לקראת השנה הבאה. השר סער אמר את הדברים במהלך פגישה מיוחדת שקיים עם ראשי הגרעינים התורניים, במהלך סוכם גם על הקמת צוות חדש לשיתוף פעולה קבוע בין המשרד ולגרעינים התורנים, בראש הצוות יעמוד סמנכ"ל המשרד מנחם כהן.

אל הפגישה עם שר החינוך הגיעו עשרות מראשי הגרעינים התורניים וביניהם גם הרב אלישע וישליצקי, מנכ"ל "קרן קהילות" ש"י תובל, יו"ר "שעלי תורה" הרב רחמים נסמי, מנכ"ל ה- O.U בישראל הרב אבי ברמן, חבר מועצת העיר שדרות, אלון דוידי וראשי ומנהלי גרעינים תורנים בכל הארץ.

(צילום: יחצ)

שר החינוך ציין בדבריו כי הוא "מאמין בעשייה החברתית והחינוכית החשובה של הגרעינים התורנים". כפועל יוצא, הוא הודיע כבר בשנה הבאה יפעל להגדלת התקנה לגרעינים התורנים במיליון שקל נוספים ובשנה הבאה הוא מתכוון לתת לכך גם ביטוי תקציבי גדול יותר ולהכפיל את התקציב השנתי משלוש מליון שקלים לחמש וחצי מיליון שקלים.

השר הוסיף ואמר לראשי הגרעינים התורנים כי "לא ניתן להפריד בין הציונות והיהדות והציונות לא יכולה להתקיים בלי הבנה והכרת ההיסטוריה והתרבות היהודית ולכן כשר חינוך אני משקיע רבות בהגדלת התקציב והשעות ללימודי יהדות בבתי הספר הממלכתיים". שר החינוך הוסיף ואמר כי הוא "מזהה שהאנטי שהיה לציבורים שונים בחברה הישראלית ללימודי היהדות נעלם. יש ציפייה גדולה בקרב ההורים של היום שמערכת החינוך תעניק לילדיהם את התכנים היהודים שהם לא יכולים להעניק לילדיהם".

"אני רואה את הגרעינים התורנים שכשותפים לדעתי זאת. בפעילותם הם מקדמים את הכנסת התכנים היהודים והיא מפילה את החומות בין המגזרים השונים", הוסיף שר החינוך. בתום הישיבה הוסיף כי הוא מתכוון לקבל את הצעתו של הרב אלישע וישליצקי, להקמת צוות קבוע של שיתוף פעולה בין משרד החינוך לראשי הגרעינים התורניים, לפתרון הבעיות השוטפות העולות מדי פעם בעבודת הגרעינים.