יוחאי קלנגל: קצין מצטיין, הותיר אחריו אישה בהיריון ותינוקת קטנה

רב סרן יוחאי קלנגל נולד וגדל בגוש עציון, התחתן לפני כשנה והיה אב לתינוקת קטנה. נבחר לפני שנה להיות אחד מהקצינים המצטיינים בבית הנשיא ביום העצמאות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/01/15 20:04 ח בשבט התשעה

יוחאי קלנגל: קצין מצטיין, הותיר אחריו אישה בהיריון ותינוקת קטנה
פייסבוק, צילום: פייסבוק

יוחאי קלנגל (25), שנהרג היום בבוקר (ד') בתקרית בגבול לבנון, נולד וגדל ביישוב אלעזר שבגוש עציון, ולאחר שהתחתן לפני כשנה עבר עם אישתו טלי, תושבת אפרת, ליישוב הר גילה, שם נולדה להם תינוקת. בחודשים הקרובים צפויה טלי ללדת שוב

קלנגל היה מפקד הפלוגה המסייעת של גדוד צבר בחטיבת גבעתי. ביום העצמאות האחרון היה אחד הקצינים המצטיינים שהגיעו לבית הנשיא וזכו להוקרה.

ערב יום העצמאות שלח לו ראש מועצת גוש עציון דוידי פרל מכתב בו בירך אותו על הצטיינותו, "קבל את איחולי החמים, לך ולכל בני משפחתך עם היבחרך לקצין מצטיין, לקראת יום העצמאות ה-66 למדינת ישראל תשע"ד", נכתב במכתב.

"בטוחני כי בחירתך הינה עדות על אופייך, אישיותך ודמותך הייחודית, כקצין ולוחם, המוביל אחריו לוחמים בצורה ערכית, ציונית וחינוכית, לאור ערכי צבא הגנה לישראל וערכי מורשת ומסורת ישראל", הוסיף פרל. "אין לי ספק כי האמונה בצדקת הדרך שלך ושל חבריך המצטיינים, הם מקור חוסנו ומוסריותו של צבאנו, צבא העם, צבא הגנה לישראל".

היום בבוקר, כפי הנראה במהלך סיור על גדרות הגבול עם לבנון בהר דב, שוגרו לעבר הרכב בו נסע קלנגל, מספר טילי נ"ט שהרגו אותו ולוחם בפלוגה - דור חיים ניני. לאחר מותו הועלה קלנגל מדרגת סרן לדרגת רב סרן.