יוזמת רבנים: להריץ גם מועמד ציוני-דתי ספרדי לרבנות הראשית

בגילוי דעת שיתפרסם בעלוני השבת, חותמים כ-100 רבנים על קריאה למינויו של רב ציוני-דתי לתפקיד הראשון לציון. המועמד המסתמן: הרב שמואל אליהו, רבה של צפת

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 31/01/13 11:14 כ בשבט התשעג

יוזמת רבנים: להריץ גם מועמד ציוני-דתי ספרדי לרבנות הראשית

יוזמה חדשה מבקשת לפעול למינויו של רב ציוני דתי גם לתפקיד הרב הראשי הספרדי לישראל, תוך שהיא מסמנת את הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, כמועמד מתאים לתפקיד. בעלוני השבת שיתפרסמו בסוף השבוע יתפרסם גילוי דעת עליו חתומים כמאה רבנים, מכל קצוות הקשת של הציונות הדתית, המבקשים לפעול למען הנושא.

”בעקבות ההצלחה בבחירות והמצב הפוליטי החדש שנוצר, אנו קוראים לנציגנו בכנסת למנות רבנים ראשיים אשכנזים וספרדים מבני הציונות הדתית", נכתב בגילוי הדעת, בו טענו הרבנים כי בכוונתם להפסיק את שליטת ש“ס במערכת הרבנות הראשית וכי הם מתנגדים לכל ”דיל“ במסגרתו ימונה רב ראשי אשכנזי מהציונות הדתית ורב ראשי ספרדי מטעם ש“ס.

הרבנים כותבים כי ”בקרב תלמידינו ישנם תלמידים ספרדים ראויים ומוכשרים ואין למדר אותם מתפקידי רבנות". יוזמי המכתב חוששים כי ”דיל“ שיירקם בין עסקני הציונות הדתית לבין אנשי ש“ס - יקרוס - בשל כניסתם של מועמדים אחרים למרוץ לרבנות הראשית.

הרב שמואל אליהו מסתמן כמועמד מתאים לתפקיד, לאור ותק ארוך שנים כרבה של צפת והפופולאריות לה הוא זוכה בקרב חוגי הציונות הדתית. עם זאת, טרם ברור, בשלב זה, אם בכוונתו להתמודד לתפקיד.