יוזמת הרב דרוקמן: למנות את הרב יעקב אריאל לרב הראשי

הרב חיים דרוקמן מקדם את הרצתו של הרב יעקב אריאל, רבה של רמת גן, לתפקיד הרב הראשי לישראל. למהלך סיכויים קלושים, אך הרב דרוקמן בטוח: "אין ספק שזה ייצא לפועל"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 17/04/13 10:45 ז באייר התשעג

יוזמת הרב דרוקמן: למנות את הרב יעקב אריאל לרב הראשי
יחצ, צילום: יחצ

הרב חיים דרוקמן מגבש יוזמה להצגת מועמדותו של הרב יעקב אריאל לתפקיד הרב הראשי הבא - כך דווח היום (ד‘) בעיתון ”ישראל היום“. על פי הדיווח, המתמודדים על התפקיד עודכנו בדבר המהלך וביניהם גם הרב דוד סתיו, הרב אליעזר איגרא והרב יעקב שפירא.

על פי הדיווח, את היוזמה מוביל הרב דרוקמן, בסיועו של סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן. הרב אריאל נחשב למועמד שבקונצנזוס שיזכה לתמיכה גורפת מקיר לקיר, כנשיא ארגון הרבנים ”צהר“, המשמש כיום גם כרבה של רמת גן. נזכיר כי בשנת 2003 ניסה הרב אריאל להתמודד לתפקיד הרב הראשי לישראל - אך הפסיד את התפקיד בעקבות ”דיל“ שנסגר בין המפלגות החרדיות, שהביא לבסוף למינויו של הרב יונה מצגר לתפקיד.

ניסה להתמודד ב-2003, אך הפסיד לרב מצגר. הרב אריאל (צילום: יחצ)

הרצתו של הרב אריאל לתפקיד כרוכה גם בשינוי חקיקה, היות והרב חצה את גיל ה-70, ולכן, על פי חוק, נאסר עליו להתמודד. אלא שנציגי הציונות הדתית בכנסת סבורים כי אם יקודם חוק להארכת כהונתו של הרב שלמה עמאר, תוכל ”הבית היהודי“ לקדם חוק מקביל, שיאפשר לרבנים מבוגרים מגיל 70 להתמודד לתפקיד הרב הראשי.

הרב דרוקמן אמר לעיתון ”ישראל היום“ כי "הרב אריאל הוא משכמו ומעלה. הוא ראוי לתפקיד הרב הראשי, הוא האדם המתאים ביותר. אנחנו אמונים על הבעיות ואמונים לפתור אותן. אין ספק שזה ייצא לפועל". הרב אריאל לא הכחיש את הפרטים אך ציין כי הוא ”שמע על היוזמה מהתקשורת“. בסביבתו של הרב סתיו אמרו כי ”לפני כשנה הרב סתיו עשה מאמצים כדי לאפשר למועמדות הזאת לצאת לפועל. הסיכוי שמהלך כזה יכול להבשיל מבחינה חוקית ולהעביר את הרבנות לידיים ממלכתיות ציוניות־דתיות הוא קלוש ביותר“.