יוזמי חוק ההסדרה: נעביר את החוק ביום רביעי למרות המהמורות

יוזמי חוק ההסדרה בצלאל סמוטריץ´ ושולי מועלם מהבית היהודי נחושים להמשיך ולהעביר את החוק למרות דחיית בג"ץ את בקשת המדינה להארכת זמן בביצוע. בעמונה יכנסו הערב התושבים ישיבה מיוחדת וימסרו את תגובתם

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/16 17:29 יג בחשון התשעז

יוזמי חוק ההסדרה: נעביר את החוק ביום רביעי למרות המהמורות
מירי צחי, צילום: מירי צחי

לאחר דחייה של בקשת המדינה לדחות את ביצוע הפינוי של היישוב עמונה ולקראת ההצבעה על חוק ההסדרה ביום רביעי הקרוב אומרים יוזמי חוק ההסדרה, יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי וח"כ בצלאל סמוטריץ': "השלב הבא הוא להעביר את החוק בקריאה טרומית ביום רביעי במליאת הכנסת. גם לאחר מכן, אנחנו צופים לא מעט מהמורות וניסיונות להפיל את החוק. אנו קוראים לחברי הבית שהצדק חשוב להם גם אם הוא מעבר לקו הירוק, לתמוך בחוק. תושבי יהודה ושומרון אינם עבריינים, כי אם אזרחים שומרי חוק בעלי חובות וזכויות. הם לא השתלטו בזדון על קרקע לא להם אלא התיישבו שם בעידוד ממשלות ישראל".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר בתגובה להחלטת בג"ץ: "כצפוי בג"ץ דחה את בקשת המדינה לקבלת ארכה לפינוי עמונה. סבלם של המתיישבים וההשלכות הצפויות מהריסת בתיהם ללא חלופה לא 'שווים' לבית המשפט חצי שנה של דחיה. ההחלטה הקרה והמנוכרת הזו ממשיכה את הקו האטום שלא לומר אכזרי שמגלה בג"ץ בשנים האחרונות למתיישבים כבני אדם וכאזרחי המדינה. זו תוצאה של מסע דה- לגיטימציה שיטתי שעשו ארגוני השמאל הקיצוני למתיישבים בבג"ץ ואין לי אלא להצר על כך שבית המשפט נופל במלכודת הזו פעם אחר פעם ומשמש כלי ניגוח פוליטי בידיהם של מי שנכשלים פעם אחר פעם בקלפי ומנסים לכפות את דעת המיעוט שלהם על הרוב בחברה הישראלית דרך בג"ץ. קשה לחשוב על החלטה זהה בבקשה של המדינה לעכב פינוי של כל אוכלוסיה אחרת במדינת ישראל".

ח"כ סומטריץ' הזכיר לשופטים מיהו הריבון במדינת ישראל ואמר: "ברוך ה' מי שמנהל את המדינה ונושא באחריות לאזרחיה ובתוכם למתיישבי יו"ש הגיבורים אלו הכנסת והממשלה הנבחרת ולא בג"ץ. בשונה מאצל בג"ץ, אצלינו בכנסת ובממשלה המתיישבים הם חלוצים וגיבורים ואם במהלך הקמת ההתיישבות התרחשו טעויות בתום לב האחריות לתיקונם היא שלנו ולא ניתן להטיל אותה על כתפי המתיישבים.

נתקן את העוול הזה, נשלים בע"ה את חקיקת חוק ההסדרה בכנסת בשבועות הקרובים ונמנע הרס מזיק ומסוכן של ישוב פורח בארץ ישראל. בכך נממש את חובת המשילות ואת המדיניות המאוד ברורה שלנו."

תגובת תשובי עמונה להחלטת בג"ץ תימסר הערב בכינוס חרום שיתקיים בבית הכנסת בעמונה, בהשתתפות הנהגת היישוב והתושבים.