יוזמה: רכבל אל הכותל

הכנסת דנה ביוזמה להקמת הרכבל שיוכל להעביר אלפי מבקרים ישירות אל שער האשפות ובכך לחסוך את בעיות התחבורה הציבורית ועומסי התנועה

חדשות כיפה אורי פולק 29/06/11 16:51 כז בסיון התשעא

הכנסת דנה היום (ד') ביוזמה להקמת רכבל בירושלים להובלת תיירים ומבקרים מתחנת הרכבת הטורקית העתיקה - עד לשער האשפות הסמוך לרחבת הכותל המערבי. היוזמה מבקשת לפתור את בעיות הגישה והתחבורה בדרך אל הכותל, שמאופיינת לא מעט בקשיים תחבורתיים ובעומסי תנועה.

על פי התוכנית, הרכבל החדש יפעל בטכנולוגיה ידידותית לסביבה, לא יפגע בנוף ולא יזהם אותה - וישתלב במראה האזור. הוא מסוגל להעביר כ-4,000 נוסעים בשעה, סך המקביל לכמה מאות אוטובוסים. שילובו בעיר עשוי לפתור באופן משמעותי את הצפיפות ופקקי התנועה בדרך אל רחובות העיר העתיקה, כמו גם צמצום משמעותי של התנועה הפרטית באזור.

הדיון בנושא הרכבל עלה במסגרת השדולה הירושלמית בכנסת. יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, השתתף בדיון וטען כי "כבר כיום יש כמות תיירים עצומה. כאשר מגיעים לעיר כ-150 אלף תיירים בחודש הצפיפות בלתי נסבלת. באופן אוטומטי אם תייר לא יכול לנסוע גם האזרחים אינם יכולים לנסוע בה".

ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ', יו"ר השדולה, טענה כי "העיר העתיקה בירושלים היא המקום המתוייר ביותר בישראל, אך בעיית הנגישות מונעת מתיירים לחזות בנפלאותיה, ואף פוגעת בהכנסות בעלי העסקים. אין ספק כי הרכבל מהווה פתרון נוח, שיגביר את כמות המבקרים, ואף יהווה אטרקציה תיירותית מהנה לכל המשפחה ומוקד משיכה אפילו לירושלמים".

במהלך הדיון הוצגו נתוניו של סקר שמצא כי כ-66% מהציבור בישראל תומך בתוכנית להקמת הרכבל, במיוחד על רקע העובדה שכ-87% מהנשאלים העידו כי בעיות התחבורה בירושלים הן הגורם המשמעותי ביותר לכך שהם לא מעוניינים לבקר בעיר העתיקה. הקמתו של הרכבל, אפוא, עשויה להקל עליהם ולאפשר את הגעתם אל המקום.