יוזמה: למכור את החמץ של ישראל - לאובמה

הרב אליעזר שמחה וייס, רב המועצה האזורית עמק חפר, הציע לרב הראשי יונה מצגר לקדם את היוזמה למכירת החמץ של ישראל לידיו של אובמה, כצעד סמלי "לקידוש שם שמיים ולחיבור הלבבות בין הנשיא לבין ישראל"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 21/03/13 10:30 י בניסן התשעג

יוזמה: למכור את החמץ של ישראל - לאובמה
לעמ, צילום: לעמ

הרב אליעזר שמחה וייס, רב המועצה האזורית עמק חפר, פנה אתמול (ד‘) לרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, בהצעה למכור את החמץ של ישראל לידיו של נשיא ארה“ב, ברק אובמה, המבקר בישראל בימים אלה.

במכתב בהול ששיגר הרב וייס לרב מצגר, הוא טוען כי מדובר במעשה אשר יחזק את הקשר בין שתי המדינות, שיש לו תוקף הלכתי מובהק - שהרי נשיא ארה“ב איננו יהודי. ”מעשה שכזה, בעל יתרונות הלכתיים ומשמעות ציבורית רבה, שכן אנו יודעים שהנשיא אינו יהודי ויש לשער שהוא היחיד שיש בידו היכולות הממוניות לקנות את החמץ של כל ישראל כנדרש על פי ההלכה, ובכך המכירה לא תהיה כעורמה חלילה“, כתב הרב וייס.

(צילום: RonAlmog-cc-by)

עוד הוא טען במכתבו כי ”מעשה שכזה יביא לקידוש שם שמיים ויהווה כבוד גדול והערכה כלפי הנשיא, ללא ספק יתרום לחיבור הלבבות בין הנשיא לבין העם היהודי“.

טרם ברור אם בכוונתם של הרבנים הראשיים לישראל לבדוק את היוזמה באופן רציני, אך בלשכת הרב מצגר יש מי שהציע לו לבחון את הנושא ולבדוק האם אכן אפשר לאמץ את הרעיון כיוזמה סמלית בפני הנשיא אובמה. יצויין כי אתמול, בקבלת הפנים הממלכתית שנערכה לנשיא ארה“ב, קידמו הרבנים שלמה עמאר ויונה מצגר את פניו של נשיא ארה“ב. במעמד זה, אף ברך הרב עמאר את ברכת ”שחלק מחוכמתו לבשר ודם“ - כפסיקתו של הרב עובדיה יוסף, שטען כי יש לברך ברכה זו על ביקורו של נשיא ארה“ב, מנהיג העולם החופשי.