יוזמה חדשה של בנט: תוכנית לימודים משותפת תשבור סטיגמות על ישראל וגרמניה

תלמידי ישראל מקשרים את גרמניה בעיקר לנאציזם. מקביליהם הגרמנים רואים את ישראל דרך משקפת הסכסוך עם הערבים. פרוייקט משותף חדש מבקש לשים לזה סוף

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/08/16 10:16 ג באב התשעו

יוזמה חדשה של בנט: תוכנית לימודים משותפת תשבור סטיגמות על ישראל וגרמניה
הלל מאיר TPS, צילום: הלל מאיר TPS

החל משנת הלימודים הבאה (התשע"ח), ישראל וגרמניה ילמדו במקביל יחידות לימוד משותפות בכדי להעמיק את ההיכרות בין העמים וכדי להילחם בדעות הקדומות. כך פורסם הבוקר במעריב.

מחקר משותף שנערך ביוזמת משרדי החינוך הישראלי והגרמני בשנים 2010-2015 העלה כי באמצעות ספרי הלימוד בישראל, לומדים התלמידים בארץ על גרמניה בעיקר בהקשרים שליליים כמו השואה והנאציזם. בגרמניה נחשפים התלמידים המקומיים לישראל בעיקר דרך הסכסוך עם הפלסטינים.

במשרדי החינוך של שתי המדינות רוצים לשים לזה סוף ובכך להילחם בסטריאוטיפים הקיימים. לשם כך החליטו ביוזמה משותפת כי החל משנת הלימודים הבא (ולא הקרובה) יילמדו בחטיבות העליונות פרטים נוספים על שתי המדינות. למשל, בגרמניה ילמדו שישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון שמקיימת משטר דמוקרטי, שהיא מדינה רב תרבותית ותעשיית ההיטק שלה מהמפותחות בעולם. בישראל, יכירו התלמידים את גרמניה מעבר לתקופת השואה וילמדו, ע"פ היחידות החדשות, שהיא מדינה ליברלית ופלורליסטית אשר מקדמת קליטת מהגרים ומובילה תהליכי חקיקה בנושא.

שר החינוך נפתלי בנט מסר למעריב: "שיפור הדימוי של ישראל בזירה הבינלאומית תלוי בהצגתה בצורה הראויה לה כמדינה דמוקרטית וחזקה במזרח התיכון. ההסברה הטובה ביותר היא חשיפת העולם למדינת ישראל כפי שהיא ולא בצורה מגמתית ושלילית על ידי הBDS. תוכניות הלימוד המשותפות לישראל וגרמניה נלחמות בסטריאוטיפים ובדעות קדומות שקיימות בין שתי המדינות".