יוגב: עם אלה נלחמים ובוודאי שלא נותנים להם מדינה

חבר הכנסת יוגב אמר את הדברים לאחר הפיגוע בשרונה וקרא לקבינט להודיע על חיזוק אחיזתה של ישראל ביו"ש. בינתיים הוחלט על ביטול ההקלות שניתנו בשל הרמדאן

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 09/06/16 09:09 ג בסיון התשעו

יוגב: עם אלה נלחמים ובוודאי שלא נותנים להם מדינה
יהודה רחמים - חדשות 24, צילום: יהודה רחמים - חדשות 24

חבר הכנסת מוטי יוגב, התייחס לפיגוע בתל אביב והאשים את הרשות הפלסטינית באחריות לפיגוע בו נרצחו ארבעה ישראלים ונפצעו עוד תשעה וקרא לפעולות נגד הטרור.

"אני מניח שגם פיגוע קשה זה יוצא מבית המדרש של הרשות הפלסטינית המחנכת את ילדיה להרוג יהודים ולהשמיד את מדינת ישראל. אם אלה לא עושים שלום - "אני שלום וכי אדבר המה למלחמה" עם אלה נלחמים בטרור ובוודאי שלא חושבים לתת להם מדינת טרור לצידה של מדינת ישראל".

יוגב פנה גם לקבינט הביטחוני ודרש החלטות מעשיות, "אני קורא לקבינט המתכנס, מלבד לקבל החלטות טקטיות במלחמה בטרור, להודיע על חיזוק אחיזתה של מדינת ישראל ביו"ש גם בהיבט הביטחוני וגם בהיבט הריבוני כי רק זה מה שיביא את ביטחוננו ואת היציבות במזרח התיכון".

בתנועת נחלה מתייחסים הבוקר לפיגוע אמש בתל אביב ומדגישים כי "הפיגוע אביב מוכיח שוב את הקשר בין החולשה בעמידה על זכותינו בארץ ישראל לטרור". בתנועה מוסיפים וקוראים לנקוט צעדים משמעותים שיבהירו את חוסנו של עם ישראל. "אנו קוראים לראש הממשלה להכריז בקול ברור: "מדינה אחת לעם אחד". אנו סבורים שכל אירוע טרור צריך מענה הולם הן ברמה הבטחונית והן ברמה הציונית בהקמת ישוב חדש." "זהו זמנו של שר הביטחון החדש אביגדור ליברמן להוכיח את הצהרותיו על יד קשה ובלתי מתפשרת ביחס לטרור"

בינתיים מדובר בהחלטות מינוריות בלבד, מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב פולי מרדכי, הורה הבוקר (ה') להקפיא 83 אלף היתרים לביקורי משפחות של פלסטינים מיהודה ושומרון בישראל ברמדאן בעקבות הפיגוע.

ההחלטה התקבלה בהתאם להערכת המצב הביטחונית שהתקיימה הלילה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון החדש, אביגדור ליברמן והרמטכ"ל גדי איזנקוט.

עוד הוחלט להקפיא את כל 204 היתרי העבודה והשהייה בישראל של בני המשפחות של המפגעים. כמו כן, הוקפאו כל ההקלות שניתנו לתושבי עזה לחודש הרמדאן, בדגש על התפילות בהר הבית. בנוסף, נעשתה פעילות של צה"ל בכפר יטא ממנו הגיעו המחבלים.