יוגב לבנט: דרוש את הורדת תשלומי ההורים כחלק מהמו"מ הקואליציוני

ח"כ מוטי יוגב פנה ליו"ר מפלגתו בדרישה להכניס להסכם הקואליציוני עם הליכוד את נושא הורדת שכר הלימוד במוסדות הציונות הדתית: "הסוגיה נוגעת לעשרות אלפי בתי אב במגזר"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 19/02/13 13:59 ט באדר התשעג

יוגב לבנט: דרוש את הורדת תשלומי ההורים כחלק מהמו"מ הקואליציוני
יחצ, צילום: יחצ

ח“כ מוטי יוגב פנה היום (ג‘) ליו“ר ”הבית היהודי“ ולמנהל צוות המו“מ הקואליציוני מטעם המפלגה, ח“כ אורי אריאל, בדרישה להכניס להסכם הקואליציוני עם הליכוד את נושא הורדת שכר הלימוד במוסדות הציונות הדתית.

במכתבו לח"כ בנט ולח"כ אריאל, העומד בראש צוות המו"מ הקואליציוני, מבקש ח"כ יוגב כי נושא זה יעלה לראש סדר העדיפויות מאחר והוא נוגע בעשרות אלפי בתי אב בציונות הדתית וסוגיה זו מעסיקה מאד את הציונות הדתית. כמו כן, ח"כ יוגב נפגש עם מספר אישיים שעסקו בעבר ועוסקים בהווה בסוגיה מורכבת זו.

במכתבו, טוען ח“כ יוגב כי שכר הלימוד הגבוה נובע, בין היתר גם מפיצול מוסדות חינוך וכיתות לפי מגמות מגוונות, היוצר כיתות קטנות ועלות גבוהה לכל תלמיד. יוגב מציע ”לצמצם ככל הניתן פתיחת מוסדות מפוצלים וכן את ריבוי המגמות לחלק בין המוסדות באזור“. עוד הוא טוען כי שכר הלימוד הגבוה מבוסס גם על העדר תקצוב מטעם משרד החינוך לשעות לימוד תורניות ולכן הוא דורש ”להקצות עד 8 שעות שבועיות ללימוד תורה לכל תלמיד“.

פנייתו של יוגב מתייחסת גם למוסדות בבעלות עמותות פרטיות, להם אין תקן לכוח האדם ולמשכורות. לכן הוא מציע ”לתקנן את התקן המירבי לניהול ועובדים וכן שכרם בעמותות ובמוסדות החינוך הפרטיים“. יוגב אף הציע לבנט ”להקים ועדה ללימודי היהדות והציונות במדינת ישראל“.