יוגב: הציבור אמר את דברו, יש לצמצם בשריונים

ח"כ מוטי יוגב, בראיון ל'כיפה' לאחר הפריימריז, מדבר על תוצאות הבחירות ועל התכניות לעתיד

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 15/01/15 14:33 כד בטבת התשעה

יוגב: הציבור אמר את דברו, יש לצמצם בשריונים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ח"כ מוטי יוגב, שזכה במקום החמישי בבחירות הפנימיות בבית היהודית, מספר בשיחה ל'כיפה' על התחושות של היום שאחרי. "אני לא מופתע, עבדנו לא מעט בחודשים האחרונים ויש לי קודם כל תחושת תודה לכל אלו שהצביעו לי ולאחר מכן תחושה של מחויבות. הציבור אמר את דברו וזו אחריות גדולה".

לשאלה האם הוא מרוצה מהרשימה שנוצרה, הוא משיב, "מה שהציבור בחר אני מרוצה. הרשימה מראה שהציבור רוצה שיהיה שורש של נאמנות לערכי הציונות הדתית, יחד עם הרחבות שמאזנות את זה".

יוגב מתייחס לטענות בדבר דחיקת החילונים מהרשימה, "הבית היהודי הוא לא ליכוד, למרות שהוא יכול להגיע לשלטון. הוא לא ליכוד כי יש לו חיבור מיוחד לעם, לתורה, לארץ ולמדינה. הבית יכול להתרחב ולהכיל תחתיו ציבורים רחבים אך היתדות והשורשים נטועים תמיד לערכי העם, התורה וארץ".

הוא מתייחס גם לנושא השריונים שמסבך את הרשימה, "לדעתי יש צורך לצמצם בשריונים נוספים, ולעשות אותם בהשכל ובהתייעצות. צריך לחשוב יחד מה יביא להרחבת גבולות המפלגה בבחירות תוך כדי איזון עם שמירה על השורשים".

בניגוד לפריימריז הקודמים, שם בתחילה נחשבו רק חמשת המקומות הראשונים לראליים, הפעם הסקרים צופים למפלגה מספר מנדטים גדול הרבה יותר והסקרים נעים בין 15 ל-16. מנדטים, כך שגם מקומות נמוכים יותר ברשימה נחשבים פופולאריים ומוצלחים.

יוגב שיוצב ככל הנראה במקום העשירי לאחר חישוב השריונים, עקף בסיבוב הנוכחי את סגן שר החינוך אבי וורצמן, שיוצב ככל הנראה במקום ה-11 והוא מצפה הפעם לקבל תפקיד ביצועי. "מוקדם מידי לדבר על זה", אומר יוגב אך מוסיף ששאיפותיו ברורות לגמרי, "הציבור אמר על דברו. כפי שבפעם הקודמת נאלצתי לוותר על תפקיד ביצועי בשל המיקום שלי, הפעם אני מקווה שאזכה הפעם ביכולת ביצוע על כל המשתמע מכך".

יוגב מתייחס למערכת הבחירות לכנסת שמתקרבת בצעדי ענק, "המשימה שלנו היא שזבולון כלפה יהיה בפנים. אני חושב שאם נתהלך באחריות, השמים הם הגבול. הבית היהודי מייצג דבר שלא נמצא בשום מפלגה אחרת, שזו כאמור המחויבות לעם, התורה והארץ. מתוך כך נובעות עמדות חברתיות שיאפשרו דיור בר השגה וקצבאות ילדים ובנושא המדיני חיזוק ההתיישבות היהודית ומניעת הקמת מדינה פלסטינית חס ושלום".

הוא מתייחס לקמפיין הבחירות החדש של ישראל ביתנו 'אריאל ליהודים אום אל פאחם לפלסטינים' שמסמל מסירת חלקים מארץ ישראל מבחירה. "אני מחבב את יו"ר ישראל ביתנו, אבל בכל מערכת בחירות מוציאים סיסמה שתהיה אקטואלית ומאחוריה אין כלום. לבית היהודי יש מעבר לסיסמאות גם שורשים ומחויבות לדרך".

"שוב, אני מודה לציבור שנתן בי את אמונו, אמון רחב. זה נוטע בי תחושה של יותר מחויבות ואחריות להיענות למשימות הרחבות שהוא מקיף, הדאגה לעולם התורה ובעיקר לחינוך שהוא בנפשי על כל המשתמע מכך", רומז יוגב על התפקיד אותו הוא רוצה בכנסת הבאה.