יוגב או בן דהן: מי ימונה לתפקיד סגן הביטחון?

לאחר החתימה על ההסכם הקואליציוני מתחיל המאבק בתוך הבית היהודי: גם בן דהן וגם יוגב מעוניינים בתיק. עשרות חברי מרכז חתמו על מכתב תמיכה ביוגב, בסביבת בן דהן טוענים שהתיק מובטח לו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/05/15 09:04 יח באייר התשעה

יוגב או בן דהן: מי ימונה לתפקיד סגן הביטחון?
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ביום שלאחר החתימה על ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לבית היהודי, מתחיל המאבק בתוך הבית היהודי באשר לחלוקת התפקידים, כשלאחר שחולקו תפקידי השרים, נאבקים הח"כים בינם לבין עצמם בניסיון לקבל תפקיד מהותי בממשלה הקרובה.

אחד התפקידים המהותיים ביותר מבחינת אותם חברי כנסת הינו תפקיד סגן שר הביטחון, כאשר על התפקיד נאבקים שניים - חבר הכנסת מוטי יוגב וחבר הכנסת הרב אלי בן דהן.

בעוד שהמחלוקת מעל פני השטח היא עניינית, השאלה בפועל היא האם לקבוע את זהות סגן שר הביטחון הבא על פי רקורד בשטח או רקורד בממשלה.

לסגן השר הרב אלי בן דהן יש הרבה סיבות לדרוש את התיק. ראשית, הוא ניצח בפריימריז בגדול, וסיים במקום השני לאחר איילת שקד, כך שבהחלט לגיטימי מבחינתו לדרוש את התפקיד בשל האמירה הידועה 'הציבור אמר את דברו'. בנוסף, הוא מביא איתו רקורד פוליטי גדול יחסית, מכיוון שהיה בכנסת הקודמת סגן השר לשירותי דת, כשבפועל הוא שימש כשר הדתות.

למעשה, טוענים גורמים בסביבתו של הרב בן דהן, ישנו סיכום אשר על פיו הוא ימונה לתפקיד הבכיר. “הפריימריז היו חד משמעיים. הרב אלי בן דהן ואיילת שקד זכו במספר קולות בהפרש גדול מהשאר".

מנגד, נראה כי לפחות אם לשפוט על פי רקע בטחוני ח"כ מוטי יוגב הוא בהחלט המועמד המתאים יותר. הוא אלוף משנה לשעבר, שימש כמג"ד גדוד 202 של הצנחנים, מפקד יחידת מגלן, מפקד חטיבת אפרים, וראש מטה אוגדת עזה במילואים. בנוסף, בכנסת הקודמת הוא שימש כיו"ר ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון של ועדת החוץ והביטחון, ועסק בנושאים בטחוניים רבים. למעשה, הוא הדמות הבכירה ביותר מבחינה בטחונית בתוך הבית היהודי כיום, ועל כן לא מעט אנשים תומכים במועמדותו.

מתברר כי גם לא מעט מחברי המרכז של הבית היהודי מאמינים כי מוטי יוגב הוא המועמד המתאים לתפקיד. בעצומה עליה חתמו עשרות חברי מרכז הם מביעים את תמיכתם ביוגב לתפקיד. “אנו החתומים מטה, מבקשים להביע את תמיכתנו המלאה בח"כ מרדכי יוגב אל"מ (במיל'), לתפקיד סגן שר הביטחון בממשלה הנכנסת”, כתבו.

חברי המרכז מפרטים את הרקורד העשיר שלו בנושאים בטחוניים, ומבהירים כי “לאור התפקידים הציבוריים, ההתיישבותיים והביטחוניים אותם מילא בהצלחה רבה, ומהיכרותנו את יכולותיו והישגיו, אין מתאים ממנו להתמנות לתפקיד סגן שר הביטחון הממונה על ההתיישבות ותחומים נוספים. ח"כ יוגב הידוע בקשריו המצוינים עם מערכת הביטחון, הפועל שנים רבות באחריות ובמחויבות לעם ישראל ולדרכה של הציונות הדתית, מסוגל וראוי להוביל עשייה משמעותית לחיזוק בטחון מדינת ישראל, ההתיישבות ומתן הישגים משמעותיים לבית היהודי".