"יהודים צריכים לנסוע חופשי בכל כבישי ישראל"

המעצב אור רייכרט עיצב כרזה הממחישה את שלילת החירות של ישראלים בשטחי הרשות הפלסטינית, כחלק מתחרות יצירה של הקרן החדשה לישראל. בועד מתיישבי השומרון התלהבו, ותלו את הכרזה בכניסה לעיר שכם

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 04/04/13 12:20 כד בניסן התשעג

"יהודים צריכים לנסוע חופשי בכל כבישי ישראל"
ועד מתיישבי השומרון, צילום: ועד מתיישבי השומרון

ארגון ”בית הלל“ והקרן החדשה לישראל יזמו באחרונה תחרות כרזות בנושא חירות והציעו לגולשים להציע כרזה המציגה, בעיניהם, את התגשמות המושג בישראל. המעצב הדתי אור רייכרט בחר להשתתף גם הוא בתחרות ולהציג כרזה, שעוצבה על ידו, הממחישה את שלילית החירות של הישראלית בשטחי הרשות הפלסטינית.

הכרזה, בכניסה לעיר שכם (צילום: ועד מתיישבי השומרון)

רייכרט הוסיף את המלל שביקש להביע, על גבי השלטים האדומים שהוצבו בכניסה לשטחים שהועברו לרשות הפלסטינית בהסכמי אוסלו. מטרת השלטים היא להזהיר את הישראלים מכניסה לשטחי הרשות. רייכרט המחיש באמצעות הוספת אלמנטים לשלט את שלילת החרות מהיהודיים שמעוניינים לנסוע בכבישי יהודה ושומרון.

בועד מתיישבי השומרון לקחו את הכרזה שעיצב רייכרט והציבו אותה בכניסה לשכם. "האיור ממחיש את האבסורד של שלילת חירות המתיישבים ביהודה ושומרון", מסביר בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי שומרון. לדבריו, "יהודים לא יכולים לנסוע בכבישי שכם עיר הברית, עירו של יוסף הצדיק. יהודים צריכים לנסוע באופן חופשי בכל כבישי ארץ ישראל".