יהודים ומוסלמים עצרו חקיקה נגד שחיטה כשרה בהולנד

על פי ההסכם אליו הגיעה הקהילה היהודית והמוסלמית עם המדינה וארגוני זכויות בעלי החיים, התחייבו הקהילות לכך שהשחיטות ייעשו בסכין חדש ושרק מומחים יוכלו לעסוק במקצוע זה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 07/06/12 09:59 יז בסיון התשעב

יהודים ומוסלמים עצרו חקיקה נגד שחיטה כשרה בהולנד
roland-cc-by, צילום: roland-cc-by

שיתוף פעולה בין הקהילה היהודית והמוסלמית בהולנד הצליח להביא להסכם בין הקהילות לבין הממשלה, אשר צפוי למנוע את הצעת החוק שהגישו ארגוני זכויות בעלי החיים במדינה, בדרישה לאסור על השחיטה היהודית והמוסלמית.

על פי ההסכם שנחתם בין הקהילה היהודית והמוסלמית לבין שר החקלאות של הולנד וארגוני זכויות בעלי החיים, התחייבו הקהילות לכך שהשחיטות שנעשות על ידיהן ייעשו בסכין חדש, שרק מומחים יוכלו לעסוק במקצוע, וכי אם הבהמה תישאר בחיים 40 שניות לאחר השחיטה - יאלצו לירות בה וממילא היא תהיה "טרפה".

"בזכות זה מאוד קשה להם להתחיל עוד פעם נגד השיטה. בהצלחה רבה עצרנו את החוק. זה חשוב לא רק לנו אלא לכל אירופה", אמר הרב הראשי של הולנד, הרב בנימין יעקבס, שהסביר כי החקיקה הייתה עלולה ליצור תקדים מסוכן עבור מדינות נוספות באירופה, שגם בהן הייתה עלולה להיאסר השחיטה היהודית.

הרב אוריאל גנזל, מרבני "צהר", הסביר כי אין חדש בהסכם אליו הגיעה הקהילה בהולנד שכן "הוא מתאים מאוד להלכה היהודית שדורשת סכין שחיטה חד וחלק ושחיטה על ידי מומחה. השחיטה מתחשבת מאוד בצער בעלי חיים מתוך מטרה לעשות זאת בדרך המתאימה ביותר".