יהודים ומוסלמים מתגייסים נגד האיסור על ברית מילה בגרמניה

רבנים ואימאמים השתתפו בכינוס חירום בעקבות החלטת בית המשפט בגרמניה שקבע כי ברית המילה אינה חוקית. אנשי הדת קראו לממשלות באירופה "להתיר את חופש הדת ללא הערמת קשיים"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 11/07/12 12:04 כא בתמוז התשעב

יהודים ומוסלמים מתגייסים נגד האיסור על ברית מילה בגרמניה
Chesdovi-cc-by, צילום: Chesdovi-cc-by

שותפות יהודית-מוסלמית למען חופש דת באירופה: ארגונים יהודיים ומוסלמיים אירופאיים קראו השבוע לגרמניה ולאיחוד האירופי "לתקן את החוקות העליונות שלהם, ולאפשר לאזרחיהם לקיים טקסי ברית מילה, ולהתיר את חופש הדת ללא הערמת קשיים או פסיקה מזדמנת של שופט כזה או אחר".

ההחלטה לשתף פעולה יצאה לדרך בעקבות ישיבת חירום שהתקיימה לאחר פסיקת בית המשפט בגרמניה בחודש שעבר, שקבעה כי ברית המילה אינה חוקית. בישיבה השתתפו רבנים, אימאמים מוסלמיים ונציגי הפרלמנט האירופי, שסיכמו במשותף כי בכוונתם להגיש בקשה לבית משפט מקומי על מנת לקבל אישור לערוך ברית מילה, על פי חופש הדת והחוקה האירופית, ובכך לייצר פסק דין תקדימי שיסתור הפסיקה מהחודש שעבר.

הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באירופה, אמר בפגישה כי "על ממשלות אירופה לוודא שאזרחיהם הדואגים לזכויות החיות והצמחים יפגינו יותר סובלנות כלפי עשרות מיליוני אנשים דתיים באירופה שמבקשים לחיות בחופש דת מלא".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן