יהדות התורה ניסו לעכב הבחירות לרבנות ירושלים, בג"צ סירב לתת צו ביניים

חברי סיעת יהדות התורה הגישו עתירה לבג"צ בבקשה לעכב את הבחירות לתפקיד הרב הראשי בירושלים, שופט בג"צ סירב וקבע דיון שיתרחש כפי הנראה לאחר שהבחירות יסתיימו

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 08/07/14 12:37 י בתמוז התשעד

יהדות התורה ניסו לעכב הבחירות לרבנות ירושלים, בג"צ סירב לתת צו ביניים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

סיעת 'יהדות התורה' הגישה אמש (ב') עתירה לבג"צ נגד התקנות החדשות של המשרד לשירותי דת בנוגע לבחירת הרבנים, בניסיון לעכב את הבחירות לתפקיד הרב הראשי בירושלים. "לאחר שהמשיבים נכנסו לתפקידם בשנת 2013, פעלו המשיבים לתקן תקנות אלו ולקבוע לראשונה לתקנות כי השר לשירותי דת עצמו הוא שימנה רבע מחברי האסיפה הבוחרת. מכיוון שרובן המכריע של הבחירות לרבני ערים מוכרע על חודם של קולות בודדים, הרי שהכוח למנות רבע מחברי האסיפה הבוחרת, שקול לכוח למנות את רבני הערים, הלכה למעשה".

העותרים ציינו כי "המשיבים לא הסתירו כי מטרת התיקון הייתה לאפשר את בחירת אנשי שלומם לתפקיד רבני ערים. כך ציין סגן השר הרב בן דהן לפני פרסום התקנות כי הוא 'תומך במועמדותו של הרב אריה שטרן כרב העיר האשכנזי וכי בדעתו לפרסם תקנות שיאפשרו את בחירתו'. וכך, לאחר פרסום התקנות, ציין סגן השר בראיון לרשת ב' כי 'התקנות החדשות, אני חושב, מיטיבות את מצבו ואת האפשרויות שייבחר הרב אריה שטרן'. וכי 'אני לא מוכן להפסיד גם בירושלים'”.

שופט בית משפט העליון יצחק עמית דחה את מתן צו הביניים וקבע כי הדיון בעתירה יתקיים עד סוף חודש נובמבר, כפי הנראה לאחר שהבחירות יסתיימו. "בשלב זה אני מורה למשיבים למסור הודעה לבית משפט זה 21 יום טרם יפעילו את סמכותם למנות רבע מחברי האסיפה הבוחרת לרבני ערים", הורה השופט עמית ליהדות התורה.

כזכור, בכיפה נחשף כי הגורמים המעורבים בנושא מעוניינים לקיים את הבחירות לתפקיד הרב הראשי בירושלים בתאריך י"ב אלול, ה-7 בספטמבר 2014. לא ברור האם הדבר יקרה בסופו של דבר בתאריך המדוייק אך נערכים מאמצים על מנת לקיים בחירות בקרוב מכיוון שבחנוכה יגיע הרב אריה שטרן, המועמד של הציונות הדתית, לגיל 70 ולא יוכל להתמודד.

חבר מועצת העיר ירושלים מטעם מפלגת התעוררות אלעד מלכא אמר כי "רב אמור לייצג ולפנות לציבור בעיר, לפיכך הגיוני שהוא ייבחר על ידי נציגי הציבור המחויבים לבוחריהם. הטענות של סיעת יהדות התורה מגוחכות ומכוונות לעכב את התהליך עד אשר יעבור הרב אריה שטרן את גיל 70 ולא יוכל להיבחר. עד כה מתנהלים שר הדתות וסגנו יחד עם ראש העיר באטיות מופלאה בנושא - אני מקווה שהם ידעו להגביר את הקצב כדי שהדברים יקרו במועד המוקדם האפשרי".