ידיעות אחרונות תפצה עובד שטען לאפליה בשל היותו שומר שבת

חברת ידיעות אחרונות תשלם עשרת אלפים שקלים בהסכם פשרה לאדם שטען כי לא התקבל לעבודה בשל אפליה נגד שומרי שבת

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/05/14 17:04 כא באייר התשעד

ידיעות אחרונות תפצה עובד שטען לאפליה בשל היותו שומר שבת
Shutterstock, צילום: Shutterstock

האם חברת ידיעות אחרונות הפלתה אדם בקבלה לעבודה בשל היותו שומר שבת? כך לפחות טוען ערן זהר, סטודנט שומר תורה ומצוות. בשבוע שעבר פיצתה אותו החברה בעשרת אלפים שקלים במסגרת הסכם פשרה בין הצדדים, כך פורסם באתר העין השביעית.

זהר ביקש להתקבל לעבודה בידיעות אחרונות. לטענתו, לאחר שעבר אבחון גרפולוגי, בדיקת פוליגרף וראיון נאמר לו כי התקבל לעבודה, אלא שאז הובהר בניגוד למודעת הדרושים כי העבודה כוללת משמרת אחת במוצאי שבת, שמתחילה בפועל בשבת עצמה.

זהר הודיע לחברה כי יוכל להגיע למשמרת רק לאחר צאת השבת ובעקבות הודעתו נאמר כי המשרה כבר אינה רלוונטית עבורו. בתגובה תבע זהר 100 אלף ש"ח פיצוי בטענה לאפליה על רקע דת.

ידיעות אחרונות טענו בתגובה לזהר כי אינם מפלים על רקע דתי או כל רקע אחר וכי החלטתם שלא להעסיק את זהר לא הייתה קשורה להיותו שומר תורה ומצוות אלא בשל "חוסר תול לב והפרת חובת הגילוי הנאות, שגרמו לאובדן האמון" בו. בידיעות טענו כי לא גילה כי הוא שומר שבת ברגע שנאמר לו כי ישנה משמרת המתחילה לפני צאת השבת אלא רק לאחר שהתקבל לעבודה.

בשבוע שעבר הגישו הצדדים הסכם פשרה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, בו הוסכם כי ידיעות אחרונות תשלם לזהר פיצוי בסך 10,000 ש"ח בגין עגמת הנפש, זאת מבלי שמי שהצדדים יודו בטענה כלשהי לצד שכנגד.