יאיר לפיד: צוואתו של גיל-עד - ואהבת לרעך כמוך

שר האוצר יאיר לפיד הספיד את גיל-עד שער בטלמון. "אנחנו לא קוברים מתנחל, אנחנו לא קוברים חייל במלחמה הבלתי נפסקת. אנחנו קוברים ילד"

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 01/07/14 14:32 ג בתמוז התשעד

יאיר לפיד: צוואתו של גיל-עד - ואהבת לרעך כמוך
פלאש 90, צילום: פלאש 90

שר האוצר יאיר לפיד הספיד את גיל-עד שער ביישוב טלמון וקרא לגשר על המחלוקות בציבור הישראלי והיהודי. “אנחנו קוברים היום ילד. לקבור ילד הוא מעשה לא טבעי. הורים אינם אמורים לצעוד בלוויות ילדיהם.

כשאנחנו קוברים מבוגרים אנחנו בוכים על החיים שהיו להם, כשאנחנו קוברים ילד אנחנו בוכים על החיים שלא יהיו להם. אנחנו קוברים חתונה, שולחן שבת שכבר לא תתרחש".

עוד אמר לפיד כי "אנחנו קוברים ילד שיכול היה להיות של כל אחד מאיתנו וכך הוא, ילד של כולנו. אנחנו לא קוברים מתנחל, אנחנו לא קוברים חייל במלחמה הבלתי נפסקת".

"אנחנו זקוקים אחד לשני”, הוסיף לפיד. "לא לכעס, לפיצול, לתחרות מי מביע זעם קדוש יותר. הזעם אינו קדוש, השנאה לא יכולה להיות טהורה.

"אני מבין כל מי שקורא לנקם, אבל ביום הזה, בלוויה הזו אנחנו זקוקים לאהבה. אנחנו זקוקים לשפה משותפת, למצוא מחדש את השבילים זה אל זה. אם אנחנו רוצים להעניש את אויבנו, אין להם עונש יותר גדול מכך שהם לא יכולים להפריד ביננו. נמצא את הרוצחים ונעניש אותם, אבל הנקמה האמיתית היא לחבק אחד את השני.

אם אנחנו רוצים לקדש את זהכרו של גיל-עד צריך לבחור על מה לקדש, על המפריד או המחבר”, אמר.

"ילדים לא כותבים צוואות, אז אנחנו צריכים לכתוב ביחד את הצוואה ביחד, אם ירשה לי הקהל אני אעשה זאת. אני רוצה לפתוח בדברי האר"י הקדוש, הריני מקבל עלי מצוות עשה של ואהבת לרעך כמוך, ואני אוהב כל אחד בישראל כנפשי וכמאודי". סיכם.