יאיר לפיד מתנצל: טעיתי. לא הייתי צריך לגרום לאנשים לחלל שבת

מספר שבועות לאחר חילול השבת של שר האוצר, יאיר לפיד התנצל בישיבת סיעת יש עתיד: "טעיתי. לא היה צריך לגרום לאנשים לחלל שבת"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 05/10/14 10:50 יא בתשרי התשעה

יאיר לפיד מתנצל: טעיתי. לא הייתי צריך לגרום לאנשים לחלל שבת
פלאש 90, צילום: פלאש 90

מספר שבועות לאחר ששר האוצר יאיר לפיד זימן כתבי כלכלה למסיבת עיתונאים מול ביתו באמצע השבת, התנצל הבוקר (א') לפיד על הדברים ואמר כי טעה. בדברים שאמר בישיבת סיעת יש עתיד בתגובה לשאלת עליזה לביא אמר לפיד "טעיתי, אל היה צריך לגרום לאנשים לחלל שבת".

כזכור, לפני מספר שבועות זומנו כתבי כלכלה בשבת בצהריים למסיבת עיתונאים מול ביתו. במסיבת העיתונאים מסר לפיד הצהרה קצרה בנוגע לדירוג האשראי של ישראל. בעקבות הכינוס, שהתרחש בשבת כאמור, זעמו חברי כנסת דתיים וחברתיים על המעשה.

חברת הכנסת שולי מועלם הגיבה אז לדברים בזעם וטענה כי הבית היהודי לא יוכל לשבת בקואליציה עם השר בעקבות חילול השבת. "השבת היא יום מקודש לעם היהודי מדורי דורות גם לאלו שלא שומרים שבת היום הזה הוא יום שבתון. הבית היהודי כמפלגה הדתית בקואליציה לא יכולה לשבת בממשלה עם מי שמקושש מנדטים ומחלל את השבת כאילו היה זה יום עבודה רגיל", אמרה מועלם

"מילא שרי ממשלה מבלים את לילות שבת בשירה בציבור ובחיצצור או חיצרוץ בקיבוץ, אני מבין שהם חילונים ולא מקפידים על הלכות שבת (ובטח נסעו לשם אחרי הקידוש) אבל עבודה בשבת, בפומבי, תוך הטרחה של עיתונאים וצוותי צילום היא מעשה של חוסר הבנה וחוסר התחשבות בדתיים ובחילונים כאחד”, אמר השר אורי אורבך. זה חמור מחילול שבת, שהוא מושג דתי. זהו ביטול שבת. השר לפיד רוצה להצהיר משהו שאין בו משום פיקוח נפש, והוא מבטל את השבת והופך אותה לסתם יום של חול".

"בזמנו, התרעמה חברת סיעתו ח"כ עליזה לביא על שלפיד מעלה סטטוסים בשבת. לפיד לא ממש הבין מה היא רוצה והזכיר לה שהוא חילוני. הריני להזכיר ללפיד ידידי (כבר לא אחים, אבל עדיין ידידים), שלא ראוי לשר בישראל לעבוד בשבת בפומבי. בלי קשר לקואליציה. מסיבת עיתונאים, כינוס אנשים לצורך הצהרה שבהחלט סובלת דיחוי זה פשוט לא תרבותי ולא מנומס. לא ביקשתי שתשמור שבת, ביקשתי שלא תבטל אותה", הוסיף.

אורבך הוסיף ושיתף את הסטטוס של יו"ר מפלגת מרצ בה טענה נגד קיום מסיבת העיתונאים של לפיד במהלך השבת. "המעשה של לפיד הוא בעיקר הפגנה של חוסר רגישות כלפי אותם כתבים שנאלצים להקשיב למוצא פיו בצהרי יום שבת במקום לשחק עם הילדים שלהם, להיות בים או סתם לנוח”, כתבה גלאון. "הכתבים האלה, אגב, גילו כמה דקות אחר כך שהוא ממילא העלה את ההודעה הזאת לעמוד הפייסבוק שלו. למה הוא צריך אותם שם בכלל? זו התנהלות יהירה שמזלזלת בזמנם הפרטי של אנשים שגם ככה רודפים אחרי כל גחמה שלו במהלך השבוע. אני בכלל לא מדברת על חוסר ההוגנות שהוא מפגין כלפי כתבים שומרי שבת כשהוא מכנס כתבים להודעות סרק, או על חוסר ההתחשבות בכתבים חסרי רכב פרטי שאין להם בכלל איך להגיע לשכונה של לפיד בסוף השבוע בלי לשפוך כסף מיותר על מונית”.