יאיר לפיד: להעמיד לדין את מוטי יוגב

לפיד קרא להעמיד לדין את מוטי יוגב על "ההסתה העבריינית" שלו נגד השופט פוגלמן ובית המשפט העליון. "לא יכול להיות ששופט עליון במדינת ישראל יסתובב עם אבטחה מפני שמוטי יוגב מתיר את דמו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/10/15 15:19 יג בחשון התשעו

יאיר לפיד: להעמיד לדין את מוטי יוגב
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חבר הכנסת יאיר לפיד קורא להעמיד לדין את מוטי יוגב, לאחר שהאחרון תקף את השופט פוגלמן בשבוע שעבר, ומכנה את דבריו הסתה עבריינית.

"חיכיתי שלושה ימים עם התגובה להסתה העבריינית של ח"כ מוטי יוגב נגד השופט פוגלמן ונגד בית המשפט העליון ושלטון החוק בישראל. למה חיכיתי? כי הייתי משוכנע שראש הממשלה יגיב על כך, יגן על שלטון החוק ויקרא לסדר חבר כנסת בקואליציה שלו. השתיקה של נתניהו מסכנת את שלטון החוק ומסכנת את הדמוקרטיה הישראלית. אני לא מחכה יותר", כתב.

"הגשתי היום ליועץ המשפטי לממשלה מכתב רשמי בו אני תובע להעמיד לדין את ח"כ מוטי יוגב על הסתה. לא יכול להיות ששופט עליון במדינת ישראל יסתובב עם אבטחה מפני שמוטי יוגב מתיר את דמו. צריך להעמיד אותו לדין", הוסיף לפיד.

למרות דבריו, עוד קודם לפרסום מכתבו הגיב נתניהו היום (ב') על דברי מוטי יוגב ואמר "בית המשפט אינו פועל בזדון בעניין הריסת בתי המחבלים והוא גם אינו פועל למען אויבי ישראל. הממשלה קיבלה החלטה להרוס את בתי המחבלים ונכון שזה יבוצע סמוך ככול הניתן לאירוע כדי לחזק את ההרתעה. כל שאנחנו מבקשים מבית המשפט הוא להחליט מהר יותר, גם אם ההחלטה בסופו של דבר תהיה בניגוד לעמדתנו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן