יאיר לפיד: אפעל לפיטורי הרבנים הראשיים

בעקבות הודעת הרבנים הראשיים כי הם אוסרים על בנות להתגייס לצה"ל מגיב שר האוצר יאיר לפיד בחריפות ואומר כי יפעל לפיטוריהם. "דוד לאו ויצחק יוסף" אינם ראויים עוד לכהן כרבנים ראשיים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/01/14 14:19 ט בשבט התשעד

יאיר לפיד: אפעל לפיטורי הרבנים הראשיים
יחצ, צילום: יחצ

שר האוצר יאיר לפיד מגיב בחריפות להודעת הרבנים הראשיים הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף השבוע כי הם אוסרים על בנות להתגייס לצה"ל.

בדף הפייסבוק שלו כתב השר לפיד היום (ו') כי "זוהי חוצפה ושערורייה לאומית, ואנחנו נפעל לפיטוריהם בכנסת ובממשלה ואם צריך גם במישור המשפטי".

"האם המפקדת של הגדוד הקרבי 'איתם' צריכה להתפטר?", שואל לפיד. "ומה עם האלופה אורנה ברביבאי או כל המורות החיילות? מה ומה לגבי חיילות המודיעין שפגשתי לפני שבועיים בפיקוד צפון, רכונות על המסכים כדי למנוע חדירות מחבלים דרך הגדר? גם להן אסור לשרת".

שר האוצר הבהיר כי הרבנים הראשיים הינם עובדי מדינה. "הם מקבלים משכורת נאה מאוד ממדינת ישראל, יושבים במשרדים הנוחים שלהם, עם הרכבים הצמודים, ומודיעים שהם לא מסכימים שבנות ישרתו בבוץ ובקור כלוחמות בקרקל, בקורס טיס, במג"ב, בקורס חובלים".

"דוד לאו ויצחק יוסף אינם ראויים עוד לכהן בישראל כרבנים ראשיים", מסיים השר לפיד את דבריו תוך שהוא משמיט, בכוונה או שלא בכוונה, את התואר 'רב' משמותיהם.