יאיר לפיד: אם הבן שלי היה מתחתן עם גויה זה היה מאוד מפריע לי

שר האוצר יאיר לפיד התייחס לחתונה המעורבת ולצד הסתייגות ממחאת פעילי ארגון להב"ה הבהיר כי הוא מתנגד נחרצות לנישואי תערובת והתבוללות. "יש לנו מורשת וצריך לשמור עליה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/08/14 13:23 כב באב התשעד

יאיר לפיד: אם הבן שלי היה מתחתן עם גויה זה היה מאוד מפריע לי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"אם בני מחר היה בא ואומר 'אבא אני רוצה שתכיר לא את רינה אלא את רונה, שהיא פרבוסלבית או קתולית, ואני מתחתן איתה והילדים לא יהיו יהודים', האם זה היה מפריע לי? זה היה מאוד מפריע לי", כך אמר שר האוצר יאיר לפיד בהתייחסו לחתונה המעורבת אמש (א') בראשון לציון.

בעקבות סערת חתונת מחמוד ומורל התראיין הבוקר שר האוצר יאיר לפיד לקלמן ליבסקינד ברדיו גלי ישראל. לפיד הביע הסתייגות ממחאת פעילי הימין מארגון להב"ה אך הפתיע כשהתנגד נחרצות לעצם נישואי התערובת ומההתבוללות.

במהלך הראיון שאל ליבסקינד את לפיד על עמדתו בסוגיית הסערה שעוררה בימים האחרונים חתונת הערבי והיהודיה מחמוד ומורל. "האם המרת דתה של יהודייה עקב חתונה אינו מצערת אותך?" שאל.

"כן. מפריע לי, אני מודה. אני אומר שאם בני מחר היה בא ואומר 'אבא אני רוצה שתכיר לא את רינה אלא את רונה, שהיא פרבוסלבית או קתולית ואני מתחתן איתה והילדים לא יהיו יהודים', האם זה היה מפריע לי? זה היה מאוד מפריע לי. אני חושב שהעם היהודי הוא קטן, אני חושב שיש לנו מורשת, אני חושב שצריך לשמור עליה, וזה מפריע לי", אמר לפיד.

בהמשך הביע לפיד שאט נפש מההפגנות שנערכו נגד החתונה "כשאני מסתכל על האנשים שהפגינו אתמול מול החתונה הזאת, הם לא מביאים כבוד גדול לעם היהודי. זו חבורה מכוערת וזו היתה הפגנה מכוערת, ועם שסבל יותר מכל עם אחר מגזענות, צריך להפגין הרבה יותר סובלנות כלפי האחר, גם אם לא מוצא חן בעיניו איך שהאחר מתנהג".

בתום הראיון עם לפיד עלתה לשידור חברת הכנסת שלי יחימוביץ ממפלגת העבודה שאמורה היתה להתראיין על נושאים אחרים אולם יחימוביץ שהאזינה לראיון עם לפיד ביקשה לציין בתחילת דבריה "שמעתי את קצה הריאיון עם יאיר לפיד וקרה לי דבר שלא יאמן, הסכמתי עם כל מילה. עם השאלה שלך על החתונה בסוף ועם התשובה האחרונה. זה נדיר לכן אני מציינת את זה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן