טרור יהודי: תמלילי החקירה נחשפים

פרטים מחקירות פרשות הטרור היהודי האחרונות מתפרסמים היום. עמירם בן אוליאל סרב לחתום כי הוא משתף פעולה מרצונו הטוב. רצח מוחמד אבו חדיר התחיל מהשתובבות נעורים

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 04/02/16 10:19 כה בשבט התשעו

טרור יהודי: תמלילי החקירה נחשפים
Miriam Alster/FLASH90, צילום: Miriam Alster/FLASH90

פרטים חדשים בפרשיות הטרור היהודי נחשפים היום (ה'). כזכור, בחודש שעבר הוגשו כתבי האישום נגד עמירם בן אוליאל, שהואשם בביצוע רצח בני משפחת דוואבשה, וקטין נוסף שהואשם בשותפות בתכנון. בנוסף לכך, מתפרסמים תמלולים מחקירותיהם של הנערים שרצחו בקיץ 2014 את מוחמד אבו חדיר.

מהפרטים, שפורסמו ב"גלי צה"ל", נראה כי עמירם בן אוליאל הגיע לאחרונה עם חוקרי השב"כ לכפר דומא בניסיון לשחזר את הפיגוע. כשהגיעו למקום, החוקר הקריא לבן אוליאל נוסח מסמך שעליו הוא אמור לחתום: "אני מוכן מרצוני הטוב והחופשי להוביל להצבעה", ומורה לו: "תחתום". בן אוליאל שותק ועונה: "אל תכריח אותי", ומסרב לחתום. כזכור, עורכי דינו של בן אוליאל טוענים שמרשם חף מפשע וכי הודה בשעתו במעשים רק בשל עינויי החקירה שעבר.

בהמשך השחזור מתקרבים בן אוליאל והחוקרים לזירה, ובן אוליאל מבקש ללכת ברגל. כך, הוא אומר, יהיה לו קל יותר לזהות את המקום. אחד מאנשי המשטרה מבקש מבן אוליאל: "אחי, שים את הכובע, וקפל את הגוזמבות (פאות בשפת נערי הגבעות). אני לא רוצה שתבלוט פה". בן אוליאל מפתיע את החוקרים ואומר: "אני רוצה לבלוט".

"מאיזו בחינה", שואל השוטר. בן אוליאל מגחך ועונה: "מה, אני מתבייש ממשהו?". הוא מסרב לשים כובע, במקום הכיפה הגדולה, ולקפל את הפאות, כנראה כדי שהפלסטינים, שכבר יודעים שבכפר מתרחש שחזור, יבינו במי מדובר.

בהמשך, סיפר בן אוליאל לחוקרים במדויק כיצד השליך את בקבוק התבערה. הוא גם מוסר פרטים מוכמנים, שידועים רק לחוקרים. בין היתר סיפר שבקבוק התבערה היה בצבע ירוק, תיאר במדויק את הרכב של משפחת דוואבשה ואת מבנה הבית, וגם סיפר שמעד במהלך הבריחה מהמקום - פרט שתאם עדויות ראיה.

רצח מוחמד אבו חדיר התחיל מהשתובבות נעורים

אתר "וואלה" פרסם הבוקר כי בחקירתם של הנערים היהודים, שמואשמים ברצח הנער מוחמד אבו חדיר בקיץ 2014, התגלה כי דודם, יוסף חיים בן דוד, תכנן את פשע השנאה כנקמה על רצח משפחת פוגל, רצח שלהבת פס וחטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים מגוש עציון.

"זה התחיל כמו שיח של ילדים, אבל מדיבורים זה הפך לדברים רציניים שרק אחר כך אתה קולט אותם בשעת מעשה", אמר לחוקריו ותיאר כיצד החל לחפש עם החשודים הנוספים ברכב אחר "ערבים, משהו, לא משנה מה"

על פי הדיווח שני הנערים התוודו כיצד הכניסו את הנער אבו חדיר לרכבם, תוך שהם אוחזים בגופו. אחד מהם סיפר בחקירתו: "הרצנו אותו לתוך הרכב והחזקתי את הגוף שלו. הנער נאבק קצת, הוא יצא מההלם וקלט שחוטפים אותו. הוא הצליח לפתוח את הדלת של הרכב עם הרגל ואני סגרתי אותה. יוסף חיים עשה נעילת דלתות והחל לנסוע במהירות".

הנערים ודודם הודו כי חנקו את הנער מוחמד אבו חדיר, וכך ניסו לרצוח אותו, אך לא הצליחו. בן דוד אף סיפר לחוקר כי שקל להוריד בכל זאת את אבו חדיר באזור הר המנוחות בירושלים, אך ויתר על הרעיון בשל היות הנער מוסלמי. "אותי לימדו שעושים קידוש השם ולא חילול השם וזה תמיד עמד לנגד עיניי. לכן, כשירדנו לקחת את הנער הורדנו את הכיפות, כדי שחס וחלילה לא יהיה חילול השם". לאחר מכן רצחו אותו ביער ירושלים, כשהציתו אותו עם בקבוק דלק.

היום צפוי בית המשפט המחוזי בירושלים להכריע בעניינם של שני הקטינים, לאחר שהורשעו ברצח. הפרקליטות מבקשת בצעד חריג לגזור עליהם מאסר עולם, על אף היותם קטינים. החשוד המרכזי, יוסף חיים בן דוד, טרם הורשע ברצח - לאחר שהביא חוות דעת רפואית, שבה נטען כי לא היה אחראי למעשיו. דיון בעניינו צפוי להתקיים בשבוע הבא.