טראמפ על גילויי האניטשמיות בארצו: "מגנה את השנאה והרוע"

הנשיא האמריקני תקף אמש בפני חברי הסנאט כל פשע שנאה באשר הוא והבטיח לטפל "בטרור האיסלאמי הקיצוני"

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/03/17 07:00 ג באדר התשעז

טראמפ על גילויי האניטשמיות בארצו: "מגנה את השנאה והרוע"
צילום מסך, צילום: צילום מסך

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, גינה אמש (ג) את גילויי האטישמית כלפי יהודים בארצו. כך עלה מנאומו הראשון מאז שנכנס לתפקידו, בפני חברי הסנאט ובית הנבחרים בוושינגטון.

בפתח נאומו התייחס טראמפ לפשעי השנאה השונים כמו האיומים על הקהילות היהודיות וחילול בתי העלמין היהודים. לדבריו, "האיומים האחרונים כלפי מרכזי קהילה יהודיים והשחתת בתי הקברות היהודים, כמו גם תקרית הירי בקנזס בשבוע שעבר, מזכירים לנו שעל אף שאנו חלוקים בנושאים פוליטיים אנו אומה העומדת יחד בגינוי השנאה והרוע בכל צורותיהם".

בהמשך הוא אמר כי "כל דור אמריקני מעביר לבא אחריו לפיד של אמת, חירות וצדק בשרשרת בלתי נשברת עד לימינו אנו. הלפיד הזה הוא עתה בידינו ואנו נשתמש בו כדי להביא אור לעולם", הוסיף טראמפ. "אני נמצא כאן הלילה כדי להציע מסר של אחדות וכוח. זהו מסר המגיע מעומקי לבי".

טראמפ הבטיח שיעשה הכל על מנת "להגן על עמנו מפני טרור איסלמי קיצוני". הוא כינה את ארגון דעאש, "רשת של פורעי חוק ששחטו מוסלמים ונוצרים וגברים ונשים וילדים בני כל הדתות וכל האמונות", וציין את המחוייבות שלו להשמיד אותם.

על הגבלת הנכנסים לארצות הברית אמר כי "מנתונים שנמסרו על ידי משרד המשפטים עולה כי הרוב המכריע של אנשים שהורשעו בעבירות טרור מאז פיגועי ה-11 בספטמבר הגיעו לכאן מחוץ למדינה שלנו. לכן הממשל שלי עובד על נהלים בטחוניים משופרים, ואנחנו ננקוט בקרוב בצעדים חדשים כדי לשמור על האומה שלנו מפני אלה שיוכלו להזיק לה".

בהתייחס לסוגיה האירנית וליחסים עם ישראל הוא ציין: "הטלתי סנקציות חדשות על גופים התומכים בתכנית הטילים הבליסטית של איראן, וחיזקתי את הברית הבלתי ניתנת לשבירה עם מדינת ישראל".