טראמפ נגד קלינטון: הסיבוב הראשון

"ההסכם עם איראן- הגרוע אי פעם" הטיח טראמפ ביריבתו הדמוקרטית. "אין לך ניסיון מדיני" השיבה קלינטון. 2 המועמדים לנשיאות ארה"ב התכתשו הלילה בעימות טלוויזיוני. סקר CNN: ניצחון לקלינטון

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/09/16 08:45 כד באלול התשעו

טראמפ נגד קלינטון: הסיבוב הראשון
UpstateNYer -cc-by-sa, צילום: UpstateNYer -cc-by-sa

זה התחיל בנינוחות, שלא לומר ידידות, שני המועמדים לנשיאות ארה"ב עלו בשלווה לבמה ולחצו ידיים בחמימות. את מה שהתרחש אחר כך ניתן להגדיר כמלחמה לכל דבר. מלחמה ראשונה מבין שלוש, בדרך לבית הלבן.

תחילה, שיגרו קלינטון וטראמפ, שלל סיסמאות שליוו אותם לכל אורך הקמפיין. בהמשך התחדדו הלשונות והחלו התקיפות ההדדיות. קלינטון פתחה ראשונה דברה על כך שטראמפ ירש הון עצום מאביו, בכך היא רמזה שאולי המועמד הרפובליקני המיליארדר, לא כ"כ מוצלח כפי שהוא מנסה להצטייר אלא פשוט נולד למשפחה הנכונה. מאוחר יותר טען טראמפ, שקלינטון תמכה בהסכם הסחר החופשי של נפט"א שרבים בארה"ב מתנגדים לו. קלינטון מצידה, עקצה שוב את טראמפ ואמרה: "בסדר, דונלד, אני יודעת שאתה חי במציאות משלך".

המועמד הרפובליקני חזר על הצהרותיו בעבר, כאילו לקלינטון אין את ה LOOK להיות נשיאה. "אין לה את המראה, ואין לה את המזג להיות נשיאה", אמר והוסיף: "להילארי יש ניסיון אבל הוא ניסיון רע. המדינה הזו לא יכולה להרשות לעצמה 4 שנים נוספות של ניסיון כזה". לתקיפותיה של קלינטון כאילו טראמפ מסרב לשחרר את תצהירי המס שלו, ענה הרפובליקני שהוא יעשה זאת לאחר שקלינטון תשחרר את 33,000 המיילים שמחקה מהשרת הפרטי שלה, ועמדו במרכזה של חקירה בחשד לעבירות ביטחון מידע. בהמשך מנתה קלינטון כמה סיפורים אישיים על עובדים לשעבר של טראמפ שטענו שהוא סרב לשלם להם את שכרם. בנקודה הזו, לראשונה בעימות, נראה היה שטראמפ מאבד משלוותו.

מיד עם סיום העימות ערכו כל הרשתות האמריקניות מדגמים מיוחדים לבחינת המנצח או המנצחת של העימות. רשת CNN פירסמה סקר ובו 62 אחוז קבעו שקלינטון ניצחה, מול 27 בלבד שהצביעו על טראמפ. בכל אופן, יועציהם של שני המועמדים כבר עובדים במרץ, כדי להכין אותם לעימות הבא שייערך בחודש אוקטובר.