טראמפ הזמין את נתניהו לפגישה ראשונה בבית הלבן

בשיחת טלפון ראשונה מאז שנבחר טראמפ לנשיאות, הזמין האחרון את ראש הממשלה נתניהו לוושינגטון. הנשיא היוצא אובמה: "תפקיד הנשיא גדול יותר מכולנו". קלינטון: "טראמפ יהיה הנשיא שלנו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/11/16 20:29 ח בחשון התשעז

טראמפ הזמין את נתניהו לפגישה ראשונה בבית הלבן
פלאש 90. קובי גדעון, צילום: פלאש 90. קובי גדעון

נשיא ארצות הברית הנכנס, דונלד טראמפ, הזמין את ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, לפגיש בוושינגטון. כך עלה משיחה שקיימו השניים.

הערב (ד') שוחח נתניהו בטלפון עם הנשיא הבא של ארצות הברית דונלד טראמפ. נתניהו בירך את טראמפ על ניצחונו בבחירות ואמר לו כי "אין לארצות הברית בעלת ברית טובה יותר מישראל". מלשכתו של ראש הממשלה נמסר כי "שני המנהיגים שמכירים אחד את השני שנים רבות ניהלו שיחה חמה ולבבית. בשיחה עלו גם סוגיות אזוריות. הנשיא הנבחר טראמפ הזמין את ראש הממשלה נתניהו לפגישה בארצות הברית בהזדמנות הראשונה". מי שמצפה לפגוש את בני הזוג טראמפ, היא רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו.

(צילום: עמוס בן גרשום לעמ)

מוקדם יותר היום בירך נתניהו את טראמפ ואמר כי "הנשיא הנבחר טראמפ הוא ידיד אמת של מדינת ישראל. נפעל יחד כדי לקדם את הביטחון, היציבות והשלום באזורנו". עוד אמר נתניהו כי הוא בטוח שהוא והנשיא טראמפ, ימשיכו "לחזק את הברית הייחודית בין ישראל וארצות הברית ונביאה לגבהים חדשים". שר הביטחון, אביגדור ליברמן, שיגר גם הוא מילות ברכה לנשיא ארה"ב החדש ואמר: "אנו נמשיך, יחד עם הנשיא החדש, לשמור ולחזק את הקשר המיוחד והידידות האמיצה בין המדינות ונפעל לחזק את הערכים המשותפים לישראל ולארה"ב".

(צילום: shutterstock)

המועמדת שהפסידה במירוץ, הילרי קלינטון, הודתה שההפסד הזה "יכאב עוד הרבה זמן", אך מיהרה להוסיף כי "טראמפ יהיה הנשיא של כולנו ויש לתת לו הזדמנות. קבלו את טראמפ בראש פתוח. הימים הטובים ביותר עוד לפנינו". לנשים הבטיחה שלאמריקה עוד תהיה נשיאה בעתיד: "נשבור את תקרת הזכוכית".

(צילום: Everett Collection / Shutterstock.com)

בהודעה רשמית מהבית הלבן נמסר כי "הבטחת העברת סמכויות חלקה היא בעדיפות עליונה עבור הנשיא, ופגישה עם הנשיא הנבחר היא צעד בכיוון הזה". הנשיא אובמה עצמו אמר כי "תפקיד הנשיא גדול יותר מכולנו" וכי הוא מקווה ש-"חילופי השלטון יעברו חלק, כי זהו סימן ההיכר של הדמוקרטיה שלנו". ממטה הבחירות של טראמפ נמסר בתגובה כי "אובמה וטראמפ נחושים לעבוד יחד".