טראמפ ביקש מנתניהו לגבש ´מחוות´ לצד הפלסטיני

במקביל לריסו הבנייה באופן חד צדדי דיווח נתניהו לשרים בישיבת הקבינט שהתקיימה ביום חמישי בלילה כי הוא התבקש על ידי הנשיא טראמפ, שנחוש להגיע ל´עסקה´ שורה של מחוות לפלסטינים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/17 16:32 ו בניסן התשעז

טראמפ ביקש מנתניהו לגבש ´מחוות´ לצד הפלסטיני
אבי אוחיון לעמ, צילום: אבי אוחיון לעמ

ביום חמישי בשעה מאוחרת בלילה דווח כי ראש הממשלה עדכן את השרים בריסון הבנייה שישראל תקבל על עצמה באופן 'חד צדדי' כחלק מהרצון לשמר עם ממשל טראמפ בארה"ב סוג של הבנות הדדיות לאחר שלא הצליחו להגיע למתווה מוסכם וכן על אישור הקמת יישוב חדש למגורשי עמונה.

היום מדווח ברק רביד בעיתון הארץ כי מלבד נושא הבנייה עדכן ראש הממשלה בנימין נתניהו את השרים כי בנוסף על ריסון הבנייה בהתנחלויות דורש ממשל טראמפ מישראל לבצע שורה של מחוות וצעדים בשטח כלפי הפלסטינים, גם בגדה המערבית וגם ברצועת עזה, שיהיו בעלי השפעה מידית על מצבם הכלכלי, כך אמרו ל"הארץ" שרים ופקידים בכירים שהשתתפו בישיבה.

בישיבה הדגיש נתניהו בפני השרים כמה פעמים כי טראמפ נחוש להביא להתקדמות בנושא הישראלי-פלסטיני ולהשיג עסקה בין הצדדים. עוד דווח כי נתניהו ציין בהקשר הזה כי בשל כך הוא מתכוון להיענות לדרישה האמריקאית הנוספת לבצע צעדים בגדה המערבית וברצועת עזה בעלי פוטנציאל להשפעה חיובית מידית על הכלכלה הפלסטינית. נתניהו לא פירט בדיוק על אילו צעדים מדובר, אולם כמה מהשרים בחדר הבינו מדבריו כי ייתכן שאחד המהלכים יכלול מתן אישור לבנייה פלסטינית בשטח C, בו יש לישראל שליטה ביטחונית ואזרחית מלאה.