טענות בדבר תפירת מכרז פרסום לפרויקט 929

מכרז הפרסום שנסגר היום מעורר את זעמם של גורמים בענף התקשורת שמאשימים את אנשי הפרויקט בתפירת מכרז שמתאים למשרד אחד בלבד בארץ

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 04/05/15 21:38 טו באייר התשעה

טענות בדבר תפירת מכרז פרסום לפרויקט 929
לוגו, צילום: לוגו

מיזם 929 מוסיף לעורר סערות, הפעם בגזרת יחסי הציבור. המכרז לייעוץ תקשורת ומתן תוכן שהוציא המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט"ח), למיזם "929 - תנך ביחד", מתאים באופן תמוה, כך לטענת גורמים בענף, למשרד יחסי הציבור של מאיה קרבט ונירית וייס, המשרד שליווה את הפרויקט מהתחלתו, כך דווח הערב בוואלה.

הפרויקט שהחל לפני כחצי שנה ביוזמתו של חבר הכנסת מהבית היהודי, אבי וורצמן, ששימש בזמנו כסגן שר החינוך משותף לכמה גופים יחד עם משרד החינוך ומט"ח. את המכרז ליחסי ציבור ולייעוץ תקשורתי שנסגר הבוקר (ב') פרסם המרכז לטכנולוגיה חינוכית בתחילת אפריל השנה. הוא מתייחס לתקופה של שנה, עם אפשרות להארכה, תמורת ריטיינר חודשי. מה שעורר את זעמם של יועצי התקשורת שנחשפו למכרז והבינו שאין להם כל סיכוי לזכות בו, הוא סעיף 4, המתייחס לתנאים מוקדמים להגשת הצעה.

יועצי התקשורת טוענים כי תנאי המכרז ובמיוחד הדרישות הספציפיות בנוגע לניסיון הנדרש יוצר מצב שרק משרדן של קרבט ווייס יכול להשתתף בו. "נירית וייס שימשה כעורכת טיים אאוט, פנאי פלוס וערוץ 24 - סך הכל שלושה כלי תקשורת על פני מעל 5 שנים. למעט וייס, אין עוד משרד יחסי ציבור אחד בישראל שעומד בפרמטר הזה", הם טענו לוואלה.

זוהי כאמור לא הסערה הראשונה שהפרויקט מעורר, כשבעיקר בתחילתו הוא סבל מהתנגדות של רבנים שטענו כי צורת הדיון והשפה שננקטה על ידי כמה מהכותבים אינה מתאימה להתייחסות לתנ"ך וגורמת לביזיון התורה אך עם הזמן העניין הציבורי בפרויקט ירד מעט ועמו גם גלי הביקורת.

ממנהלת 929 נמסר: "הננו מחויבים על פי חוק לפרסם מכרז המזמין את משרדי יחסי ציבור והתקשורת המובילים להגיש את מועמדותם תוך התמחויות ספציפיות שדורש המיזם. אנו שמחים על העניין הרב שמעורר מיזם 929 הן בקרב הציבור והן בקרב הגורמים המקצועיים".

ממשרד קרבט וייס נמסר: "משרדנו משקיע משאבים רבים מולטי דיספלינרים בקידום מיזם 929 מהשקתו ועד היום. ולמרות ההצלחה הרבה לה זוכה, גם אנחנו נדרשים להתמודד מחדש במכרז שהתפרסם בחודש שעבר. נעים לגלות כי גורמים בענף מעריכים כי סעיף 4 במכרז זה מבדל את היכולות המקצועיות של משרד 'קרבט וייס' משאר המשרדים. להם תודתנו".