טיבי הניף דגל אש"ף על הר הבית, בימין זועמים

זעם בימין בעקבות הנפת דגל אש"ף על הר הבית בידי חבר הכנסת אחמד טיבי בשבת. "גיס חמישי בכנסת. לפתוח בחקירה פלילית"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/01/15 20:52 יב בטבת התשעה

טיבי הניף דגל אש"ף על הר הבית, בימין זועמים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הבוקר (שבת) ביקר חבר הכנסת אחמד טיבי בהר הבית והניף דגל אש"ף במקום, זאת כהתרסה בנוגע לשאלת ריבונותה של ישראל על הר הבית. בהר הבית כיום אסור להניף את דגל ישראל, וסביר להניח שטיבי החליט להניף את דגל הרשות הפלסטינית כפרובוקציה מכוונת במסגרת מערכת הבחירות. "לא רואה בזה שום בעיה", הגיב מאוחר יותר טיבי על הפרובוקציה. "הנפתי שם את הדגל שהוא הדגל הרשמי של הרשות הפלשתינית ושמוכר בכל העולם. אפילו בכנסת הניפו אותו ואני לא מבין על מה המהומה. שמעתי שיש דיווח שהמשטרה רוצה לחקור אבל אין פה מה לחקור"

חברי כנסת ומועמדים לבית היהודי זעמו על הדברים, וקראו לפתוח בחקירה פלילית נגד הח"כ. "רק במדינת ישראל מרשים לח"כ להניף בהר הבית את דגל פלסטין, אך כאשר מראים סממן המתקרב לדת היהודית - ננזפים , מורחקים ואף נעצרים! אני מתמלא חלחלה מלחשוב מה היו עושים לי אם הייתי מעז להניף בהר הבית את דגל ישראל, אותו תלו הצנחנים בשחרור הכותל המערבי", הגיב בזעם ח"כ ניסן סלומינסקי.

"לצערי, זו לא תופעה חדשה. יש בכנסת גיס חמישי, רק מחנה לאומי גדול וחזק ישים לזה סוף. שלא נטעה, זוהי חתירה של ממש תחת יסודות הקיום היהודי כאן. מוכרחים לעצור את זה, ויפה שעה אחת קודם". אמר בתגובה ח"כ יוני שטבון.

יו"ר מועצת יש"ע לשעבר, דני דיין, המתמודד בפריימריז בבית היהודי הגיב גם הוא ואמר "מפכ"ל המשטרה אמר לפני כחודש כי 'לא יאפשר לח"כים שמתסיסים לעלות להר הבית', אבל כשח"כ טיבי עלה היום למקום הקדוש עם דגל אש״ף כדי להתסיס ולהלהיט את הרוחות החליט המפכ"ל לשתוק. כמו גם בוזי וציפי, זהבה וכל אותם מנהיגי שמאל שיודעים היטב להאשים את ישראל בכל מלחמה במזרח התיכון. דנינו ממשיך היו היום את ההבחנה (הקבועה לצערי) בין יהודים המממשים את זכותם לבקר בהר, לבין פרובוקטורים מוסלמים, המשתמשים במקום להסתה ולהון פוליטי".

עם צאת השבת שיגר עו"ד יוסי פוקס מכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין ובו קרא לו לפתוח בחקירה פלילית נגד ח"כ אחמד טיבי.

"למרות כל ההסכמים שנחתמו בין הצדדים לסכסוך ומעמדה של הרשות הפלשתינית, אין שינוי בחוק הישראלי או בפסיקת בג"צ, לגבי מעמדו של אש"פ כארגון טרור, ולפיכך, במעשיו של טיבי יש משום עבירה לפי סע' 4(ז) לפקודה למניעת טרור, התש"ח-1948, משום שהנפת דגל של ארגון טרור מהווה הזדהות ברורה וגלויה עם הארגון" כתב פוקס במכתבו.

עוד ציין פוקס: "יתרה מזאת, מר טיבי הינו חבר מן המנין בפרלמנט הישראלי, לא הפלשתיני וכאשר הוא מוביל תהלוכה בהר הבית ומנופף בדגל של אש"פ, הוא גורם לפגיעה חמורה בריבונות המדינה. לאור כל האמור לעיל, נבקשך לפתוח בחקירה פלילית כנגד חה"כ טיבי, לכל הפחות, כפי שהורית בעבר לפעול כנגד ח"כים יהודים אשר הניפו את דגלי "כך" או "כהנא חי", על יסוד אותה עבירה"

אביחי בוארון: "אם טיבי מרגיש שהוא חי תחת כיבוש אנחנו בהחלט צריכים לשחרר אותו מהתחושה הזו ולשלול את חברותו בכנסת ישראל. זה פשוט לא יאומן שחבר הפרלמנט הישראלי מצודד בהקמת מדינת אויב".